Opracowanie i zarządzanie kampanią social media marketingu jest dziś trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Nie chodzi wcale o rosnącą konkurencję, ale przede wszystkim o bardzo duży wybór kanałów komunikacji. Obecnie trudno jest sobie wyobrazić, aby przedsiębiorca, który samodzielnie zajmuje się firmowymi profilami na platformach społecznościowych, był w stanie zapewnić odpowiednią jakość tworzonych treści, ich unikalność i regularność publikacji.
Dlatego na popularności zyskuje cross-posting. To taktyka, która świetnie sprawdza się w przypadku marek stawiających na obecność w różnych socialach, ale jednocześnie niemających ani czasu, ani budżetu na tworzenie osobnych postów na potrzeby każdego kanału komunikacji. Sprawdź, na czym to dokładnie polega.
Cross-posting, czyli postowanie krzyżowe, to taktyka dostarczania treści na profile marki w różnych mediach społecznościowych. Idea jest bardzo prosta: tworzymy jeden bardzo angażujący post (kluczowa jest jego wysoka jakość), a następnie publikujemy go w wielu kanałach.
Przykładowo: stworzyłeś fajny film pokazujący codzienne życie firmy? Możesz wrzucić go na profil marki na Facebooku, na TikToku, na YouTube oraz na Instągram czy Twitter.
Jest to idealna taktyka z punktu widzenia małych firm, w których za zarządzanie social media marketingiem odpowiada sam właściciel lub wskazany pracownik, mający na głowie także szereg innych zadań. Z tego powodu nie może się w pełni skupić na prowadzeniu profili marki i regularnym tworzeniu nowych, atrakcyjnych treści na każdą platformę z osobna.
Cross-posting jest dobrym rozwiązaniem również dla tych marek, które powstały stosunkowo niedawno i jeszcze nie wyprodukowały dostatecznej ilości treści, aby „nakarmić” unikalnymi postami każdy profil w mediach społecznościowych.
Postowanie krzyżowe przede wszystkim jest świetnym sposobem na oszczędne gospodarowanie treścią tworzoną przez markę. Jeśli nie masz ani czasu, ani budżetu, by regularnie produkować nowe, unikalne i angażujące posty na różne platformy, to lepszym rozwiązaniem może być tworzenie świetnej treści kolportowanej w podobnej formie na Facebooku, TikToku, Instagramie etc., niż pisanie postów i kręcenie filmów na siłę, które z uwagi na słabą jakość będą mieć kiepskie zasięgi.
Cross-posting pozwala również dotrzeć do większego grona odbiorców marki, przy założeniu, że grupa docelowa jest dość szeroka i jej przedstawiciele mogą korzystać z zupełnie różnych platform społecznościowych. Kierujesz ofertę do osób 30+ obecnych na Facebooku, ale też do tych 16+, którzy wolą TikToka? Opublikuj ten sam post na obu platformach!
Podsumujmy więc najważniejsze zalety cross-postingu:
Kluczową wadą postowania krzyżowego jest fakt, że poszczególne platformy społecznościowe różnią się między sobą nie tylko nazwą i funkcjonalnością, ale też specyfiką. Czyli: to, co fajnie sprawdza się na Facebooku, niekoniecznie zadziała na Twitterze. Rozwiązania gwarantujące duży zasięg na Instagramie mogą nie sprawdzić się na TikToku itd.
Dlatego decydując się na cross-posting musisz robić to umiejętnie, wykorzystując wskazówki, którymi za chwilę się z Tobą podzielimy.
Inną wadą cross-postingu może być natomiast ryzyko, że Twoje posty będą trafiać do tych samych osób korzystających z różnych platform społecznościowych. Jeśli szybko się tym znudzą, to istnieje prawdopodobieństwo, że po prostu przestaną obserwować Twoją markę w social media.
Każda strategia social media marketingu musi być dokładnie przemyślana. Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania, to dobrze się zastanów, czy i w jakim stopniu wpłyną one na postrzeganie Twojej marki. Oceń też, jak bardzo możesz się zaangażować w tworzenie nowych treści i angażowanie osób obserwujących Twoje profile.
Tak samo jest z cross-postingiem. Częstym błędem popełnianym przez marketerów i samych przedsiębiorców jest uleganie lenistwu i publikowanie identycznego postu na różnych platformach, bez choćby minimalnej edycji.
Przy stosowaniu postowania krzyżowego pamiętaj o tych kilku zasadach:
Jak widzisz cross-posting jest naprawdę ciekawym rozwiązaniem, gdy brakuje Ci czasu, środków lub po prostu inwencji na częste tworzenie nowych, angażujących treści. Wypróbuj tę taktykę w swojej strategii social media marketingu.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.