Data wpisu: 27.02.2025

Czym jest tagline?

Copywriting to sztuka tworzenia perswazyjnych treści o silnym walorze sprzedażowym. Są to bardzo różne rodzaje treści, nie tylko teksty marketingowe, opisy produktów czy artykuły sponsorowane, ale także krótkie hasła czy nazwy. Większość zawodowych copywriterów wręcz ostrzy sobie zęby na zlecenia opracowania tagline’u. Co to takiego? Wyjaśniamy w naszym poradniku.

Tagline, czyli haczyk na klienta

Tagline to nic innego jak krótkie, chwytliwe hasło reklamowe lub slogan, który copywriter opracowuje dla konkretnej marki czy produktu. Ważne jest, aby było to hasło unikalne, od razu wyróżniające brand na rynku.

Tagline musi przekazywać główną ideę marki, jej wartości, tożsamość czy filozofię. Głównym celem tej krótkiej treści jest budzenie natychmiastowego, bezbłędnego skojarzenia z daną marką.

W tym kontekście tagline staje się jednym z kluczowych elementów identyfikujących markę i kreujących jej wizerunek w grupie docelowej. Hasło powinno oddziaływać na emocje i od razu zdradzać, czego możemy się spodziewać po marce i jej produktach.

Cechy dobrego tagline’u

Opracowanie tagline’u nie jest takim prostym zadaniem. Nieprzypadkowo marki, które poważnie podchodzą do kreowania swojego wizerunku, zlecają to zawodowym copywriterom. Dobry tagline powinien spełniać kilka podstawowych kryteriów, mianowicie:

  • Musi być zwięzły, krótki, składający się z maksymalnie kilku słów, które w jasny sposób przekażą wartości marki.
  • Musi być łatwy do zapamiętania.
  • Musi być unikalny, mocno odróżniać markę od konkurencji.
  • Musi budzić wyłącznie pozytywne skojarzenia, wszelkie dwuznaczności są niemile widziane.
  • Musi nawiązywać do marki, przemycać jej filozofię, odzwierciedlać sens jej istnienia.

Tagline, które przeszły do historii

Jest mnóstwo tagline’ów, które śmiało można uznać za majstersztyki copywritingu. Wymieńmy tylko te najbardziej znane, jak:

  • Just Do It marki Nike;
  • Think Different marki Apple;
  • I’m Lovin It marki McDonald’s.

Dobry tagline pozwala marce znaleźć swoje miejsce na rynku i zbudować rozpoznawalność w grupie docelowej. To jeden z najważniejszych elementów wyróżniających markę i kreujących jej tożsamość w świadomości konsumentów.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry