Copywriting to sztuka tworzenia perswazyjnych treści o silnym walorze sprzedażowym. Są to bardzo różne rodzaje treści, nie tylko teksty marketingowe, opisy produktów czy artykuły sponsorowane, ale także krótkie hasła czy nazwy. Większość zawodowych copywriterów wręcz ostrzy sobie zęby na zlecenia opracowania tagline’u. Co to takiego? Wyjaśniamy w naszym poradniku.
Tagline to nic innego jak krótkie, chwytliwe hasło reklamowe lub slogan, który copywriter opracowuje dla konkretnej marki czy produktu. Ważne jest, aby było to hasło unikalne, od razu wyróżniające brand na rynku.
Tagline musi przekazywać główną ideę marki, jej wartości, tożsamość czy filozofię. Głównym celem tej krótkiej treści jest budzenie natychmiastowego, bezbłędnego skojarzenia z daną marką.
W tym kontekście tagline staje się jednym z kluczowych elementów identyfikujących markę i kreujących jej wizerunek w grupie docelowej. Hasło powinno oddziaływać na emocje i od razu zdradzać, czego możemy się spodziewać po marce i jej produktach.
Opracowanie tagline’u nie jest takim prostym zadaniem. Nieprzypadkowo marki, które poważnie podchodzą do kreowania swojego wizerunku, zlecają to zawodowym copywriterom. Dobry tagline powinien spełniać kilka podstawowych kryteriów, mianowicie:
Jest mnóstwo tagline’ów, które śmiało można uznać za majstersztyki copywritingu. Wymieńmy tylko te najbardziej znane, jak:
Dobry tagline pozwala marce znaleźć swoje miejsce na rynku i zbudować rozpoznawalność w grupie docelowej. To jeden z najważniejszych elementów wyróżniających markę i kreujących jej tożsamość w świadomości konsumentów.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.