Pojęcie SEO writingu mocno ewoluowało w ostatnich latach. Przeszliśmy od tworzenia prostych, często pozbawionych sensu „precli” do pełnoprawnych, merytorycznych artykułów poradnikowych. Wymusiły to zmiany w algorytmie Google, dla którego nasycenie słowami kluczowymi jest tylko jednym z wielu elementów branych pod uwagę przy ocenie przydatności treści dla użytkownika.
Współczesny SEO writing wymaga tworzenia angażującego, jakościowego contentu i odpowiadania na oczekiwania zarówno żywego czytelnika, jak i wyszukiwarki. W tym artykule zebraliśmy kilka wskazówek, które mogą się przydać początkującym SEO Writerom, a które znakomicie działają w naszej strategii tworzenia treści SEO na potrzeby pozycjonowania.
Nie należy stawiać znaku równości między SEO writingiem a content marketingiem. Ten pierwszy jest elementem drugiego – content marketing to rozbudowana strategia marketingowa bazująca na regularnym tworzeniu jakościowych treści. Służą one z jednej strony kreowaniu atrakcyjnego, zaufanego, zwykle eksperckiego wizerunku marki, a z drugiej lepszemu pozycjonowaniu się strony internetowej w wyszukiwarce Google – i właśnie na tym drugim aspekcie skupia się SEO writing.
Należy zrozumieć, że nawet najlepsza, najbardziej wartościowa i unikalna treść, może nie dotrzeć do odpowiednich odbiorców, jeśli zaniedbamy SEO. Celem każdej marki tworzącej content do Internetu powinno być przyciągnięcie jak największego ruchu organicznego (bezpłatnego) na swoją stronę www, co wymaga połączenia jakościowego pisarstwa z aspektami technicznymi.
Zapamiętaj:
Badania pokazują, że aż 4 na 10 internautów wybiera pierwszy link z listy wyników wyszukiwania Google. Mniej niż 20% klika w drugi wynik, a niecałe 2% w dziesiąty. Oznacza to, że strony wyświetlające się poza TOP 10 Google, są w zasadzie niewidoczne dla użytkowników i praktycznie pozbawione szansy na pozyskanie ruchu organicznego.
SEO writing jest zatem niezbędnym elementem każdej strategii marketingowej realizowanej online. Bez dobrych treści, które są widoczne dla robotów wyszukiwarki i atrakcyjne dla odbiorców, nie ma mowy o osiągnięciu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz zyskaniu wiarygodności i autorytetu w oczach potencjalnych klientów.
W SEO writingu chodzi o to, aby zadowolić i algorytm, i żywego czytelnika. Samo pozyskanie ruchu organicznego niewiele daje, jeśli nie idzie za tym wzrost zaufania do marki i zwiększenie sprzedaży.
Wyjaśnijmy to na obrazowym przykładzie. Wyobraź sobie, że prowadzisz restaurację. Inwestujesz w ogromny neon, doskonale widoczny z głównej drogi. Neon to właśnie SEO. Komunikat brzmi: „Mamy najlepsze żeberka w regionie!”
Klienci skuszeni komunikatem, przychodzą do restauracji, chcą złożyć zamówienie, po czym okazuje się, że… żeberek dziś nie ma lub są, ale ich smak pozostawia wiele do życzenia. Klienci słusznie czują się oszukani i już więcej nie wrócą do tej restauracji. Mało tego: wystawią jej negatywną opinię, co może mieć fatalne skutki dla restauracji.
Tak działa SEO, które wykorzystuje treści niskiej jakości, często zupełnie niezwiązane z przedmiotem działalności marki. Dobry SEO writing skupia się na przyciąganiu ruchu organicznego (poprzez zoptymalizowanie treści pod kątem wyszukiwarki), jednocześnie dostarczając użytkownikom wiedzy, praktycznych porad i po prostu użytecznej treści.
Użytkownik, który trafi na stronę poleconą mu przez Google, oczekuje, że znajdzie na niej np. rozwiązanie swojego problemu. Jeśli spełnimy to oczekiwanie poprzez wartościową treść, to znacząco zwiększymy prawdopodobieństwo, że użytkownik zmieni się w klienta.
Techniczne aspekty tworzenia dobrych treści SEO są ważne, natomiast wymagają ogólnego wprowadzenia do tematu SEO writingu. Oto jego absolutne podstawy:
Porada eksperta SEO Soluma Interactive:
Raz stworzone treści po jakimś czasie mogą wymagać aktualizacji. Warto przeglądać i odświeżać stare teksty, dopasowując je do obecnej oferty firmy oraz najnowszej wersji algorytmu wyszukiwarki i zmieniających się oczekiwań grupy docelowej.
Aby tworzyć dobry content SEO, nie wystarczy tylko talent do pisania. Tutaj liczą się także aspekty techniczne, pozwalające zoptymalizować treść pod kątem algorytmu Google. Pamiętajmy: treść musi być najpierw dobrze widoczna dla wyszukiwarki, aby w ogóle mogła dotrzeć do czytelników.
Oto kilka tricków, dzięki którym wyniesiesz swój SEO writing na jeszcze wyższy poziom:
SEO writing to umiejętne łączenie technicznych aspektów optymalizacji treści pod kątem SEO z kreatywnym pisaniem. Kluczem jest dostarczanie wartości czytelnikowi, przy jednoczesnym zachowaniu zasad SEO, dzięki czemu treść będzie dobrze widoczna dla wyszukiwarki.
Umiejętnie stosowany SEO writing jest podstawą kampanii marketingu online, przyczyniając się do zwiększenia widoczności strony w Google i tym samym do przyciągnięcia wartościowego ruchu organicznego – w dodatku na lata, bez konieczności ciągłego prowadzenia płatnych działań reklamowych.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.