SEO to ogólne pojęcie odnoszące się do optymalizacji strony internetowej pod kątem wymogów wyszukiwarki Google. Nie zapominajmy natomiast, że sama optymalizacja struktury, kodu oraz linkowania będzie niewystarczająca, jeśli zaniedbamy kwestię treści. To ona ma dziś największy wpływ na postrzeganie strony przez roboty wyszukiwarki, dlatego w pierwszej kolejności zawsze należy zabrać się za jej uporządkowanie. Jakie działania podejmuje się w celu zoptymalizowania treści na stronie internetowej? Sprawdź to w naszym poradniku.
Punktem wyjścia do optymalizacji treści na stronie internetowej jest dodanie nowych tekstów, zwłaszcza tam, gdzie obecnie wyraźnie ich brakuje (na przykład puste podstrony, produkty w sklepie internetowym pozbawione indywidualnego opisu etc.).
Im więcej unikalnej treści na stronie internetowej, tym większa szansa na to, że Google uzna ten serwis za wartościowy, co przełoży się na lepszą pozycję w wyszukiwarce. Duża ilość treści budzi również zaufanie odwiedzających oraz daje nam znacznie większe pole do popisu w zakresie umieszczenia linków wewnętrznych.
Bardzo często jest tak, że pozycjonowana strona zawiera już jakąś treść, natomiast jej jakości stopień rozbudowania pozostawiają wiele do życzenia. W takiej sytuacji niezbędne będzie rozbudowanie treści, o ile oczywiście ma ona do tego potencjał (jest napisana poprawnie, zawiera linki, które są już widoczne w Google).
Rozbudować można i warto każdy tekst, nawet tak z pozoru mało istotny, jak w zakładce kontaktowej czy w „Galerii”. Tutaj znów celem jest poprawienie merytorycznej wartości witryny oraz zyskanie przestrzeni do naturalnego umieszczenia słów kluczowych oraz linków wewnętrznych.
Chodzi o to, aby teksty opublikowane na stronie internetowej były nie tylko merytoryczne, dobrze napisane i prawidłowo nasycone słowami kluczowymi oraz linkami wewnętrznymi. Liczy się również to, by osoby zaglądające na stronę zechciały je przeczytać. Nie będzie to możliwe, jeśli tekst jest zbity, brakuje w nim „światła” i po prostu zniechęca do zapoznania się z treścią.
Dlatego w ramach optymalizacji treści na stronie internetowej konieczne jest wprowadzenie elementów wyróżniających i zwiększających czytelność tekstu, jak pogrubienia, wyjustowania, tytuły, śródtytuły, prawidłowo oznaczone nagłówki (z zachowaniem hierarchii H1, H2, H3 etc.), wypunktowania etc.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.