Data wpisu: 11.04.2022

Content marketing wewnętrzny i zewnętrzny. Sprawdź, czym się od siebie różnią

Content marketing to strategia polegająca na kreowaniu atrakcyjnego wizerunku marki przedsiębiorstwa w oparciu o treść. Umiejętnie wdrożona przynosi także wymierne korzyści w postaci poprawienia pozycji strony firmy w Google, a docelowo ma wpływ na zwiększenie sprzedaży. Content marketing można podzielić na ten wewnętrzny i zewnętrzny. W dobrze zaplanowanej strategii musi się znaleźć miejsce na obie formy. Dowiedz się, czym się od siebie różnią i poznaj ich przykłady.

Content marketing wewnętrzny

O wewnętrznym content marketingu mówimy wtedy, gdy tworzymy różnego rodzaju treści wyłącznie na użytek własny promowanej marki. Są one publikowane jedynie na należących do niej lub zarządzanych przez nią serwisach.

Przykładami działań w ramach content marketingu wewnętrznego są:

Wewnętrzny content marketing jest fundamentem całej strategii i od niego zawsze zaczynamy. Kluczowe znaczenie ma bowiem to, aby stworzyć spójną formę komunikacji marki przedsiębiorstwa i wypracować standardy w zakresie na przykład jakości tekstów oraz podejmowanej tematyki.

Content marketing zewnętrzny

Uzupełnieniem czy raczej kontynuacją wewnętrznego content marketingu jest tworzenie treści na serwisy zewnętrzne. Na tym etapie łączymy już strategię wizerunkową z działaniami kryptoreklamowymi, co oczywiście nie oznacza, że tworzymy wyłącznie artykuły i inne treści przesycone przekazem sprzedażowym.

Nadal skupiamy się na merytoryce i kreowaniu eksperckiego wizerunku marki przedsiębiorstwa, natomiast wychodzimy z tym na zewnątrz – po prostu wykupując miejsce na różnego rodzaju serwisach lub publikując wpisy gościnne.

Oto przykłady działań podejmowanych w ramach content marketingu zewnętrznego:

Na koniec podkreślmy jeszcze, że nie można ograniczać się tylko do jednej formy content marketingu. Kompleksowa strategia musi uwzględniać działania w obu tych obszarach – realizowane konsekwentnie i obliczone na długi czas (horyzont kampanii content marketingowej powinien być minimum kilkuletni).


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry