Content marketing wyraźnie zmierza w kierunku quality content, czyli tworzenia wysokojakościowych treści. Google coraz lepiej radzi sobie z odróżnianiem bełkotu od merytorycznych, unikalnych artykułów – nie wspominając już o odbiorcach treści. Dlatego jeśli widzisz, że z tą jakością contentu na Twoim firmowym blogu jest tak sobie, to czas najwyższy coś z tym zrobić. Co? Kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.
Podstawą quality content jest właśnie wartość merytoryczna. Treści, a szczególnie artykuły publikowane na blogu, powinny mieć ekspercki charakter. Po ich przeczytaniu chcemy wiedzieć, że mamy do czynienia z fachowcami, którzy znają się na swojej robocie – to budzi zaufanie i świetnie wspiera wizerunek marki przedsiębiorstwa. Jeśli dziś masz na firmowym blogu artykuły o niczym, płytkie pod względem zawartości, to koniecznie zainwestuj w znacznie lepszą jakość.
Quality content zaczyna się od dobrego pomysłu na artykuł. Przestań szukać inspiracji w wyszukiwarce i na blogach konkurencyjnych firm. Stać Cię na to, aby opracować własną listę tematów i poruszyć na blogu kwestie, o których nie pisała konkurencja. Jest to o tyle korzystne, że takie artykuły dużo szybciej i lepiej pozycjonują się w Google. Istnieje również szansa, że roboty wyszukiwarki zaliczą je do kategorii artykułów naukowych i będą polecać użytkownikom na szczycie listy wyszukiwania.
Wartościowy content musi się wyróżniać nie tylko pod względem merytoryki, ale także jakości językowej. Pamiętaj, że opublikowane artykuły będą czytać nie tylko eksperci – również osoby, które szukają rozwiązania jakiegoś problemu. Tekst musi być dla nich zrozumiały, czytelnie podzielony na sekcje, atrakcyjny językowo i przystępny.
Jeśli masz problem z takim pisaniem, to najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie nawiązanie współpracy z doświadczoną agencją contentową, która dostarczy Ci wysokojakościowe treści pod Twoim nadzorem merytorycznym.
Niska jakość contentu na firmowym blogu często jest winą agencji SEO, dla której ważne jest tylko to, aby w artykułach znalazły się słowa kluczowe do pozycjonowania. Takie treści nie wspierają jednak marki przedsiębiorstwa, a wręcz mogą działać na jej niekorzyść.
Jeśli więc wszystkie artykuły opublikowane na Twoim firmowym blogu są sprawką agencji SEO, to czas zmniejszyć częstotliwość publikacji na rzecz wysokiej jakości merytorycznej i językowej. Na dłuższą metę korzystniej będzie tworzyć np. dwa obszerne, wyczerpujące temat artykuły o unikalnej treści, niż dalej zaśmiecać blog artykulikami SEO.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.