Data wpisu: 13.04.2022

Jak poprawić jakość contentu na firmowym blogu?

Content marketing wyraźnie zmierza w kierunku quality content, czyli tworzenia wysokojakościowych treści. Google coraz lepiej radzi sobie z odróżnianiem bełkotu od merytorycznych, unikalnych artykułów – nie wspominając już o odbiorcach treści. Dlatego jeśli widzisz, że z tą jakością contentu na Twoim firmowym blogu jest tak sobie, to czas najwyższy coś z tym zrobić. Co? Kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.

Więcej merytoryki

Podstawą quality content jest właśnie wartość merytoryczna. Treści, a szczególnie artykuły publikowane na blogu, powinny mieć ekspercki charakter. Po ich przeczytaniu chcemy wiedzieć, że mamy do czynienia z fachowcami, którzy znają się na swojej robocie – to budzi zaufanie i świetnie wspiera wizerunek marki przedsiębiorstwa. Jeśli dziś masz na firmowym blogu artykuły o niczym, płytkie pod względem zawartości, to koniecznie zainwestuj w znacznie lepszą jakość.

Nie kopiuj tematów od konkurencji

Quality content zaczyna się od dobrego pomysłu na artykuł. Przestań szukać inspiracji w wyszukiwarce i na blogach konkurencyjnych firm. Stać Cię na to, aby opracować własną listę tematów i poruszyć na blogu kwestie, o których nie pisała konkurencja. Jest to o tyle korzystne, że takie artykuły dużo szybciej i lepiej pozycjonują się w Google. Istnieje również szansa, że roboty wyszukiwarki zaliczą je do kategorii artykułów naukowych i będą polecać użytkownikom na szczycie listy wyszukiwania.

Postaw na wysoką jakość językową

Wartościowy content musi się wyróżniać nie tylko pod względem merytoryki, ale także jakości językowej. Pamiętaj, że opublikowane artykuły będą czytać nie tylko eksperci – również osoby, które szukają rozwiązania jakiegoś problemu. Tekst musi być dla nich zrozumiały, czytelnie podzielony na sekcje, atrakcyjny językowo i przystępny.

Jeśli masz problem z takim pisaniem, to najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie nawiązanie współpracy z doświadczoną agencją contentową, która dostarczy Ci wysokojakościowe treści pod Twoim nadzorem merytorycznym.

Rzadziej, ale lepiej

Niska jakość contentu na firmowym blogu często jest winą agencji SEO, dla której ważne jest tylko to, aby w artykułach znalazły się słowa kluczowe do pozycjonowania. Takie treści nie wspierają jednak marki przedsiębiorstwa, a wręcz mogą działać na jej niekorzyść.

Jeśli więc wszystkie artykuły opublikowane na Twoim firmowym blogu są sprawką agencji SEO, to czas zmniejszyć częstotliwość publikacji na rzecz wysokiej jakości merytorycznej i językowej. Na dłuższą metę korzystniej będzie tworzyć np. dwa obszerne, wyczerpujące temat artykuły o unikalnej treści, niż dalej zaśmiecać blog artykulikami SEO.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry