Jeszcze 10 lat temu trudno było znaleźć blogujące firmy. Dziś jest ich tak dużo, że można odnieść wrażenie, iż praktycznie każde przedsiębiorstwo mające stronę internetową prowadzi na niej blog. To najlepiej świadczy o tym, że firmy dostrzegają potencjał content marketingu i chcą go wykorzystywać w działaniach promocyjnych na rzecz swoich biznesów. Pisanie bloga firmowego nie jest jednak łatwe, zwłaszcza po kilku miesiącach, gdy zaczyna brakować inspiracji. Co zaradniejsze firmy wynajmują więc agencje content marketingowe, inne natomiast próbują „kombinować” z długością wpisów. I właśnie tej drugiej kwestii przyjrzymy się w naszym poradniku. Czy artykuł na blog musi być długi? Sprawdź, jak to wygląda z perspektywy ekspertów.
Dużo większe znaczenie zarówno dla czytelników, jak i dla Google ma to, czy artykuł wyczerpuje podjęty w nim temat. Można napisać bardzo dobry, wartościowy tekst o objętości np. 4000 znaków ze spacjami, który przyniesie blogującej firmie wymierne korzyści wizerunkowe oraz pozycjonowanie, jak i długi, nudny artykuł, który na pierwszy rzut oka prezentuje się okazale, ale w rzeczywistości jest pozbawiony sensownej treści.
Rada
Jeśli stosujesz w artykułach słowa kluczowe i linkowanie, to zawsze dobieraj taką długość tekstu, aby działania SEO wyglądały naturalnie i nie wpływały negatywnie na jakość językową ooraz czytelność artykułu.
Wiele blogujących firm po początkowej fascynacji tym narzędziem w końcu ogranicza swoją aktywność z powodu np. braku motywacji oraz czasu. Jeśli tak stało się w przypadku Twojego bloga firmowego, to koniecznie pamiętaj, że dla Google ważna jest regularność. Korzystniej jest publikować 4-5 krótkich (np. jednostronicowych) artykułów miesięcznie niż jedną „kobyłę” raz na kwartał.
Nawet jeśli skorzystasz z powyższej porady i zaczniesz publikować krótsze artykuły na firmowym blogu z większą częstotliwością, to i tak miej z tyłu głowy ważną zasadę: na blogu muszą, przynajmniej od czasu do czasu, pojawiać się świetne, ekskluzywne i obszerne teksty.
To one są końmi pociągowymi firmowego bloga, ściągają na niego największy ruch oraz mają decydujący wpływ na postrzeganie marki przedsiębiorstwa. Takie artykuły są udostępniane w social media, nierzadko kopiowane przez konkurencję, która próbuje opisać poruszony w nich temat własnymi słowami. Staraj się więc publikować teksty spełniające kryteria ekskluzywności minimum raz na 1-2 miesiące.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.