Czy wiesz, że tylko marginalna część użytkowników wyszukiwarki Google przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania? Zdecydowana większość wybiera spośród pierwszych dziesięciu poleconych im witryn. Co nam to mówi? To proste: opłaca się być w TOP 10 Google na konkretne, cenne dla Twojego biznesu frazy. Aby osiągnąć ten cel, należy inwestować w SEO i – szerzej – pozycjonowanie strony.
Obecnie podstawą procesu pozycjonowania jest tworzenie tzw. SEO Contentu, czyli treści z jednej strony przyjaznych wyszukiwarce, z drugiej samym użytkownikom. Czym dokładnie jest SEO Content? Jak go ulepszyć? Zapraszamy do lektury naszego poradnika.
Minęły już czasy, kiedy istniał podział na content pisany „dla wyszukiwarki” i „dla czytelnika”. Obecny stopień rozwoju sztucznej inteligencji umożliwia robotom wyszukiwarki skuteczne rozpoznawanie wartościowych treści. Efekt jest taki, że każdy tekst, który znajduje się na Twojej stronie internetowej, może być zaliczany do kategorii SEO Contentu.
Pisząc w dużym skrócie: SEO Content to treść, której celem jest przemycanie słów kluczowych na stronę i/lub linku zewnętrznego prowadzącego do tej strony. Można tutaj wyróżnić:
Doświadczenie agencji marketingowej i zawodowych copywriterów / content writerów pokazuje, że każdą treść opublikowaną na stronie internetowej można zoptymalizować w taki sposób, aby wspierała pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce. Jak to zrobić? Czytaj dalej.
Najłatwiej tworzy się SEO Content na potrzeby zupełnie nowej strony internetowej. Dlatego jeśli właśnie przymierzasz się do zlecenia zaprojektowania witryny, to rozsądnie będzie od razu zamówić profesjonalne teksty, które zostaną już "sformatowane" pod kątem SEO.
Jeśli natomiast masz już stronę wypełnioną tekstami, która nie jest widoczna w Google i chcesz to zmienić, to na dobry początek dokładnie przeanalizuj posiadane treści w zakresie zarówno ich jakości, jak i wartości dla wyszukiwarki.
W tym miejscu zaznaczamy, aby unikać częstego błędu. Polega on na tym, że właściciel strony (lub zatrudniona przez niego agencja) jedynie „odświeża” treści, lekko je rozbudowując i wplatając w nie wybrane słowa kluczowe. Efekt może być taki, że teksty będą mało atrakcyjne dla czytelników, będą sprawiać wrażenie napisanych na siłę, co zaszkodzi wizerunkowi marki przedsiębiorstwa.
Pamiętaj
SEO Content to sztuka tworzenia treści, które wspierają proces kreowania profesjonalnej, atrakcyjnej marki przedsiębiorstwa, a jednocześnie sprawiają, że roboty wyszukiwarki uznają je za wartościowe.
Przeglądając posiadane treści zwróć szczególną uwagę na to, czy są one poprawne stylistycznie i gramatycznie, czy nie zawierają zawstydzających błędów ortograficznych i interpunkcyjnych, czy są CIEKAWE i niosą ze sobą jakąś wartość dla czytelnika. Zawsze w pierwszej kolejności piszemy teksty na stronę (blog, portal etc.) z myślą o odbiorcy, dopiero później zastanawiając się, jak je sformatować pod kątem SEO.
Dziś naprawdę nie ma sensu publikować na stronie bezwartościowych, nielogicznych tekstów przepełnionych słowami kluczowymi – Google potrafi je rozpoznać i zaklasyfikować do kategorii SPAM-u, co wręcz osłabi pozycję strony w wyszukiwarce.
Obecnie najlepszą taktyką jest inwestowanie w pozycjonowanie organiczne, czyli regularne tworzenie wysokiej jakości treści, również zawierających słowa kluczowe, które prędzej czy później wpłyną na wzrost popularności witryny, zaczną przyciągać coraz więcej użytkowników, a to w naturalny sposób spowoduje poprawienie pozycji witryny w wyszukiwarce.
Najtrudniejsze jest tutaj pogodzenie kwestii czysto technicznych związanych z SEO (odpowiednie linkowanie, dobór słów kluczowych, zachowanie preferowanej przez wyszukiwarkę obszerności tekstu – minimum 2-3 tysiące znaków ze spacjami) z atrakcyjnością i rzeczywistą przydatnością tekstu dla użytkownika.
Wskazówką, którą warto wykorzystać, jest opracowanie listy słów kluczowych i dopasowanie do niej tematyki tekstów. Jeśli np. masz firmę stolarską produkującą meble kuchenne, to przykładowymi słowami będą:
Użyj tych słów do stworzenia całej serii artykułów poradnikowych na blogu firmowym, które będą latami pracować na widoczność Twojej strony. Takie artykuły muszą mieć wartość merytoryczną i zawierać przydatne informacje, co przyciągnie użytkowników wyszukiwarki. Obecność słów kluczowych wyszukiwanych przez osoby korzystające z Google sprawi natomiast, że teksty zostaną zauważone przez roboty wyszukiwarki.
Rada
Ten sam schemat warto wykorzystać przy tworzeniu wszystkich tekstów na stronie, również stricte opisowych, prezentujących ofertę firmy.
W ramach ulepszania SEO Contentu nie zapominamy również o linkowaniu wewnętrznym (korzystne z punktu widzenia nie tylko SEO, ale też UX – chodzi o ułatwienie użytkownikom odszukania konkretnych treści podczas wizyty na stronie) oraz o tworzeniu artykułów sponsorowanych na potrzeby kampanii content marketingowej, w których umieszczamy link zewnętrzny prowadzący do pozycjonowanej strony – tutaj znów najbardziej liczy się przydatność treści artykułu i jej wartość merytoryczna.
Na koniec jeszcze jedna wskazówka. Nie wystarczy jednorazowo opublikować kilka czy kilkanaście artykułów i tekstów opisowych na stronie. Treści muszą być regularnie aktualizowane.
To pozwoli wypełnić stronę wartościowymi tekstami, co stanowi dziś najważniejszy czynnik rankingowy zgodnie z nowym algorytmem wyszukiwania, nieprzypadkowo nazwanym przez Google „Helpful Content Update”.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.