Data wpisu: 31.10.2022

Helpful Content Update – co w praktyce oznacza ta aktualizacja algorytmu Google dla Twojej strony internetowej?

To jedna z najważniejszych i największych aktualizacji algorytmu od lat. Od kilku tygodni wyszukiwarka Google działa w oparciu o Helpful Content, czyli nowy czynnik rankingowy, mocno premiujący strony wypełnione wartościową, rozbudowaną treścią. Aktualizacja nie jest zaskoczeniem, ponieważ Google od lat przypominało właścicielom stron o konieczności inwestowania w dobrą treść. Kto zlekceważył zalecenia, ten teraz musi szybko nadrobić zaległości. Sprawdź, co aktualizacja Helpful Content Update w praktyce oznacza dla Twojej strony internetowej.

Słaba treść = spadek w rankingu

Najboleśniejszą konsekwencją zlekceważenia zaleceń Google jest to, że strona nieposiadająca wartościowej, rozbudowanej treści, zacznie osuwać się w rankingu. Helpful Content to teraz najważniejszy czynnik decydujący o przyznawaniu pozycji w Google, ponieważ wyszukiwarka dąży do rekomendowania użytkownikom najlepszych treści, wyczerpujących dany temat.

Użytkownik ma uzyskać odpowiedź na swoje pytanie w ramach odwiedzin na jednej stronie, bez konieczności przechodzenia na kolejne witryny. Jeśli Twoja strona nie ma wartości informacyjnej, to Google siłą rzeczy nie będzie jej rekomendować.

Konieczność rozbudowania już posiadanej treści

Po aktualizacji algorytmu jest wielce prawdopodobne, że treści, które już masz na firmowej stronie www, nie spełniają nowych kryteriów Google. Nie chodzi tylko o ich jakość językową, ale także obszerność i wartość informacyjną.

Przykładowo: jeśli masz zakładkę z cennikiem, natomiast znajduje się w niej wyłącznie lakoniczna tabelka z cenami produktów i usług, to jest to miejsce, które wymaga pilnego uzupełnienia o wartościową treść. Omów poszczególne ceny, przygotuj też teksty, w których wyjaśniasz, dlaczego Twoje produkty i usługi kosztują właśnie tyle.

Więcej blogowania

Blog to największa broń  w walce o wysoką pozycję w Google, zwłaszcza po ostatniej aktualizacji algorytmu. Jeśli nadal nie prowadzisz bloga na stronie firmowej, to zacznij od teraz. Jeśli natomiast zdarzyło Ci się opublikować kilka artykułów, natomiast blog nie jest na bieżąco aktualizowany i nie masz spójnej strategii jego prowadzenia, to pomyśl o skorzystaniu z usługi agencji content marketingowej, która odciąży Cię w tworzeniu i publikowaniu nowych, odpowiednio rozbudowanych i wartościowych treści.

Usunięcie treści, która ma znamiona spamu

Zaplanuj sobie zrobienie dokładnego przeglądu treści opublikowanych na stronie internetowej. Jeśli witryna ma wiele lat, to istnieje wysokie ryzyko, że znajdują się na niej treści wymagające usunięcia lub przynajmniej daleko idącego przeredagowania. Mogą to być popularne przed laty precle, czyli teksty niskiej jakości wypełnione słowami kluczowymi czy kiepskie artykuły opublikowane na samym początku blogowania (dziś nieprzystające jakością i poziomem merytorycznym do wymagań Google). 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry