Data wpisu: 04.01.2022

Cztery rodzaje artykułów, jakie musisz publikować na blogu firmowym

Blog firmowy to podstawowe narzędzie komunikacji z klientami, służące również ich pozyskiwaniu z wyszukiwarki. Ważne jest przy tym to, aby nie tworzyć nowych artykułów „na jedno kopyto”. Warto dbać o urozmaicenie treści, publikując na blogu różne rodzaje artykułów. Dzielimy je na cztery podstawowe kategorie. Szczegóły znajdziesz w naszym poradniku.

Artykuły inspiracyjne

Są to bardzo ważne artykuły, szczególnie gdy mówimy o blogu prowadzonym na stronie sklepu internetowego. To te treści w głównej mierze odpowiadają za ściąganie ruchu na blog z wyszukiwarki oraz podtrzymują zainteresowanie ofertą firmy. Dlatego trzeba się mocno przyłożyć do ich pisania.

Artykuły inspiracyjne nie muszą odwoływać się tylko do tego, co firma sprzedaje. Warto poruszać w nich tematy spoza obszaru działalności przedsiębiorstwa, ponieważ w ten sposób poszerzamy grupę odbiorców i zwiększamy szansę na to, że znajdą się wśród nich także nasi klienci.

Przykładowo: firma sprzedająca farby do wnętrz powinna tworzyć artykuły na temat nowych trendów w designie oraz najnowszych materiałów wykończeniowych stosowanych w architekturze wnętrz.

Artykuły informacyjne

Gdy artykuły inspiracyjne spełniły swoją funkcję i ściągnęły na stronę nowych odwiedzających, to należy zadbać o to, aby te osoby chciały dokładnie zapoznać się z ofertą firmy. W tym celu tworzymy artykuły informacyjne, czyli wszelkiego rodzaju zestawienia, rankingi, porównania. Poszerzamy wiedzę czytelników na temat oferowanych produktów, edukujemy ich i motywujemy do tego, aby świadomie wybierali produkty i usługi (oczywiście z akcentem na te oferowane przez firmę prowadzącą blog).

Artykuły techniczne

Przechodzimy na wyższy poziom wtajemniczenia, bo tak należy traktować artykuły stricte techniczne, bardzo merytoryczne, poruszające kwestie istotne dla świadomych klientów. Dzięki takim artykułom firma buduje swój ekspercki wizerunek. Nie mają one dużego wpływu na ruch na stronie, natomiast są dobrze odbierane przez algorytm Google i tym samym przyczyniają się do poprawienia pozycji strony w wyszukiwarce.

Artykułami technicznymi mogą być recenzje, analizy, tutoriale, omówienia specyfikacji itd.

Artykuły poradnikowe

Chodzi tutaj o wszelkie artykuły, które mogą być pomocne dla klientów firmy już po zakupie produktu czy usługi lub też mogą rozwiązać jakiś problem klienta, zwiększając tym samym jego zaufanie do marki przedsiębiorstwa. Takie artykuły podtrzymują również relację z czytelnikami bloga, motywując ich do tego, aby regularnie zaglądali na blog czy nawet zapisali się do newsletteru.

Przykładami artykułów poradnikowych są wszelkie teksty typu „jak zrobić”, „co zrobić”, „jak użyć”, „dlaczego warto” itd.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry