Masz nową stronę internetową. Co dalej?

Data wpisu: 23.02.2018
Zdjęcie główne #1426 - Masz nową stronę internetową. Co dalej?

Nadszedł ten długo oczekiwany dzień. Po tygodniach oczekiwania, wymieniania maili, godzinach spędzonych na rozmowach telefonicznych, nareszcie w indeksie Google pojawiła się Twoja firmowa strona internetowa. Mamy dla Ciebie złą informację. To był najłatwiejszy etap. Prawdziwa zabawa zaczyna się właśnie teraz. Sam fakt wrzucenia strony do sieci niewiele zmienia w Twoim biznesie i nie wpłynie na zwiększenie jego popularności. Co teraz?

A treść jest?

Nowa strona internetowa jeszcze przed pojawieniem się w sieci powinna zostać wypełniona wartościową i angażującą treścią. Jeśli z jakichś powodów do tego nie doszło (bura dla agencji!), to jak najszybciej napraw ten błąd. To treść jest motorem napędowym strony i ma największy wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce.

Rozważ:

  • Zlecenie napisania świetnych tekstów copywriterowi,
  • Prowadzenie bloga na stronie,
  • Rozbudowę treści w taki sposób, aby jak najdokładniej opisywała Twoją ofertę (ludzie nie lubią dzwonić i dopytywać o szczegóły, wolą je znaleźć na stronie).

Pamiętaj również, że treść na stronie powinna zostać zoptymalizowana pod kątem SEO – bez tego prowadzenie jakichkolwiek działań pozycjonujących witrynę będzie bardzo utrudnione.

Jak promować stronę?

Możliwości jest mnóstwo, ale skupmy się na tym, że MUSISZ w jakiś sposób promować swoją witrynę. W przeciwnym razie możesz mieć pewność, że zginie ona w odmętach wyszukiwarki i nie zajrzy na nią pies z kulawą nogą (albo lepiej – internauta z wyeksploatowaną myszką).

Rozważ:

  • Założenie profili w mediach społecznościowych,
  • Prowadzenie działań content marketingowych,
  • Pozycjonowanie strony,
  • Reklamę AdWords.

Te działania warto rozpocząć jak najszybciej, aby wykorzystać premię od Google dla nowych witryn, które na początku zawsze są nieco lepiej traktowane przez roboty wyszukiwarki.

Analizowanie

Bez względu na to, jakie działania promujące stronę podejmiesz, musisz pamiętać o analizowaniu ich skuteczności. Po co Ci strona, skoro nie wiesz, ile osób na nią zagląda i nawiązuje kontakt z firmą po przejrzeniu oferty w Internecie? W tym celu zacznij korzystać z narzędzi analitycznych, jak chociażby Google Analytics.

Rozważ:

  • Wykonanie analizy ruchu na stronie specjaliście od Analyticsa (ale dopiero po kilku miesiącach),
  • Wprowadzenie zmian na stronie, które sugerują zaobserwowane zachowania użytkowników (np. nikt nie odwiedza podstrony z referencjami – może warto się jej pozbyć?),
  • Połączenie konta Google Analytics z kontem Google AdWords, dzięki czemu będziesz na bieżąco śledzić efekty reklamy w wyszukiwarce.

Najważniejsze jest zatem to, aby nie traktować nowej strony jako samograja. To nigdy nie jest projekt w 100% skończony. Wymaga aktualizowania, wprowadzania zmian w reakcji na zachowania użytkowników, promowania. Ktoś obiecał Ci coś innego? W takim razie – delikatnie pisząc – wprowadził Cię w błąd.

Autor wpisu: Soluma