Ta zmiana na pewno przypadnie do gustu klientom sklepów internetowych szukającym w sieci inspiracji zakupowych. Powinni na niej skorzystać także e-sprzedawcy, o ile zechcą wykorzystać tę funkcjonalność. Google wprowadziło bardzo istotne udoskonalenie do swojej wyszukiwarki obrazów. Od pewnego czasu w usłudze Grafiki Google funkcjonuje system polecania produktów, które znajdują się na danym zdjęciu lub są do niego bardzo podobne. Przeczytaj, na czym to dokładnie polega.
Google nareszcie zauważyło, że wiele osób odwiedza zakładkę Grafiki tylko po to, aby znaleźć dla siebie jakieś inspiracje zakupowe. Na przykład: młoda dziewczyna zauważyła w jakiejś gazecie plotkarskiej zdjęcie Beyonce w super szpilkach i bardzo chciałaby mieć podobne (bo na takie same pewnie jej nie stać). Szuka więc zdjęć Beyonce w tych butach w Grafikach Google licząc na to, że trafi na stronę sklepu oferującego podobne obuwie. Dzięki nowej funkcji Google jest to już znacznie łatwiejsze.
Przykład z butami jest o tyle dobry, że Google na razie uruchomiło nową funkcję z myślą o branży modowej, a więc e-sklepach sprzedających ciuchy. Działanie usługi jest bardzo proste i zadziwiająco skuteczne. Po wpisaniu w grafikach jakiegoś hasła, np. „płaszcz Victorii Beckham”, Google wyświetli zdjęcia celebrytki w płaszczu, a pod wybranym obrazem pojawią się graficzne linki do sklepów, które oferują podobny płaszcz. Na tym nie koniec.
Roboty Google zyskały umiejętność prześledzenia zawartości zdjęcia i znalezienia odpowiedników innych elementów znajdujących się na fotografii. Dlatego otrzymamy linki nie tylko z płaszczami podobnymi do tego Victorii Beckham, ale także z butami, okularami i torebkami.
Warto wiedzieć
W kolejnych miesiącach funkcjonalność będzie rozszerzona o pozostałe elementy garderoby, a także wyposażenie domu i ogrodu.
Oczywiście, o ile jego asortyment będzie odpowiadać na zapytania internautów. Pierwszym krokiem jest oznaczenie wszystkich zdjęć produktów znajdujących się w sklepie tzw. mikrodanymi. Znajdziesz je na stronie Google Developers. Te znaczniki będą informować roboty Google, co znajduje się na zdjęciach, dzięki czemu fotografie – uzupełnione ceną, krótkim opisem produktu i ocenami klientów – będą wyświetlane w Grafikach Google.
Nowa funkcjonalność Google bardzo przyda się osobom, które nie mają do końca sprecyzowanych oczekiwań zakupowych i po prostu szukają dla siebie czegoś ciekawego. To także kolejny świetny sposób na to, aby wyróżnić swój sklep intrenetowy w sieci i wyraźnie zwiększyć konwersję. Dlatego jak najszybciej zajmij się uzupełnieniem mikrodanych lub zleć to administratorowi strony sklepu.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.