Data wpisu: 17.04.2017

Grafiki Google nowym narzędziem sprzedaży dla branży e-commerce

Ta zmiana na pewno przypadnie do gustu klientom sklepów internetowych szukającym w sieci inspiracji zakupowych. Powinni na niej skorzystać także e-sprzedawcy, o ile zechcą wykorzystać tę funkcjonalność. Google wprowadziło bardzo istotne udoskonalenie do swojej wyszukiwarki obrazów. Od pewnego czasu w usłudze Grafiki Google funkcjonuje system polecania produktów, które znajdują się na danym zdjęciu lub są do niego bardzo podobne. Przeczytaj, na czym to dokładnie polega.

Grafiki Google źródłem inspiracji i linków do sklepów

Google nareszcie zauważyło, że wiele osób odwiedza zakładkę Grafiki tylko po to, aby znaleźć dla siebie jakieś inspiracje zakupowe. Na przykład: młoda dziewczyna zauważyła w jakiejś gazecie plotkarskiej zdjęcie Beyonce w super szpilkach i bardzo chciałaby mieć podobne (bo na takie same pewnie jej nie stać). Szuka więc zdjęć Beyonce w tych butach w Grafikach Google licząc na to, że trafi na stronę sklepu oferującego podobne obuwie. Dzięki nowej funkcji Google jest to już znacznie łatwiejsze.

Przykład z butami jest o tyle dobry, że Google na razie uruchomiło nową funkcję z myślą o branży modowej, a więc e-sklepach sprzedających ciuchy. Działanie usługi jest bardzo proste i zadziwiająco skuteczne. Po wpisaniu w grafikach jakiegoś hasła, np. „płaszcz Victorii Beckham”, Google wyświetli zdjęcia celebrytki w płaszczu, a pod wybranym obrazem pojawią się graficzne linki do sklepów, które oferują podobny płaszcz. Na tym nie koniec.

Roboty Google zyskały umiejętność prześledzenia zawartości zdjęcia i znalezienia odpowiedników innych elementów znajdujących się na fotografii. Dlatego otrzymamy linki nie tylko z płaszczami podobnymi do tego Victorii Beckham, ale także z butami, okularami i torebkami.

Warto wiedzieć

W kolejnych miesiącach funkcjonalność będzie rozszerzona o pozostałe elementy garderoby, a także wyposażenie domu i ogrodu.

Czy Twój sklep może być polecany w Grafikach Google?

Oczywiście, o ile jego asortyment będzie odpowiadać na zapytania internautów. Pierwszym krokiem jest oznaczenie wszystkich zdjęć produktów znajdujących się w sklepie tzw. mikrodanymi. Znajdziesz je na stronie Google Developers. Te znaczniki będą informować roboty Google, co znajduje się na zdjęciach, dzięki czemu fotografie – uzupełnione ceną, krótkim opisem produktu i ocenami klientów – będą wyświetlane w Grafikach Google.

Nowa funkcjonalność Google bardzo przyda się osobom, które nie mają do końca sprecyzowanych oczekiwań zakupowych i po prostu szukają dla siebie czegoś ciekawego. To także kolejny świetny sposób na to, aby wyróżnić swój sklep intrenetowy w sieci i wyraźnie zwiększyć konwersję. Dlatego jak najszybciej zajmij się uzupełnieniem mikrodanych lub zleć to administratorowi strony sklepu.

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry