AdAge World’s Largest Advertisers to raport, który podsumowuje wydatki reklamowe największych marek świata. Typowe jest to, że firmy najwięcej inwestujące w reklamę są też najbardziej rozpoznawalne. Kwoty, o których mowa, mogą zawrócić w głowie i pewnie każda agencja marketingowa marzy o pozyskaniu takiego klienta. W 2020 roku na szczyt listy wskoczył Amazon, który zdetronizował dotychczasowego lidera, czyli Procter & Gamble. Co ciekawe, pomimo pandemii i wiosennego lockdownu światowej gospodarki sumarycznie wydatki na reklamę rok do roku wzrosły o 0,9%.
Wspomnieliśmy już, że w rankingu nastąpiły spore przetasowania. Największy skok zaliczył nowy lider – w 2019 roku Amazon był dopiero na piątym miejscu, ale boom na zakupy online spowodował znaczący wzrost wydatków na reklamę.
Interesujący jest również fakt, iż Procter & Gamble nie jest liderem rankingu dopiero po raz drugi w historii, a zestawienie powstaje od 1987 roku.
Przejdźmy więc do samej listy. Oto TOP 25 marek pod względem wydatków reklamowych:
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.