„Panie, a kto tam kupuje w tym całym Internecie” – jesteśmy przekonani, że każdej agencji marketingowej zdarzyło się usłyszeć takie słowa od potencjalnego klienta. Obecnie jednak takie sytuacje są niezwykle rzadkie, ponieważ większość przedsiębiorców doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że pozyskiwanie klientów w Internecie jest nie tyle opcją, co zwyczajnie koniecznością. Porządnych argumentów regularnie dostarczają nam ośrodki badawcze, które sprawdzają, ilu Polaków korzysta z Internetu. Właśnie dotarł do nas najnowszy raport Gemius PBI za luty 2020 roku. Szczegółami dzielimy się w tym krótkim artykule.
Badanie Gemius PBI pokazało, że tylko w lutym z Internetu aktywnie korzystało 27,9 miliona Polaków. Oznacza to, że online jest praktycznie każda osoba w wieku produkcyjnym, czyli znajdująca się w szerokiej grupie konsumenckiej.
Jeśli chodzi o płeć polskiego internauty, to mamy niemalże idealną równowagę. Nieco ponad 14 milionów osób aktywnych w sieci stanowią kobiety, natomiast mężczyzn w tej grupie jest 13,7 miliona. Z hukiem upada więc kolejny mit, jakoby online można było pozyskać głównie facetów, bo to oni częściej kupują coś w Internecie.
Ciekawe są również dane dotyczące stopnia aktywności polskich internautów. W całym lutym 2020 roku osoby zaglądające do sieci wykonały ponad 51 miliardów odsłon różnych stron www. Średni czas poświęcony na surfowanie po necie wynosi natomiast dokładnie 1 godzinę i 52 minuty dziennie.
To właśnie środa statystycznie jest dniem największej aktywności w Internecie. Jak wynika z badania Gemius PBI, w środę 12 lutego online było blisko 25 milionów Polaków. Co ciekawe, najmniej aktywni w sieci jesteśmy w sobotę, bo 1 lutego do Internetu zajrzało „tylko” nieco mniej niż 23 miliony Polaków.
Dotychczas przytoczone statystyki można oczywiście traktować w kategorii ciekawostki, ale inaczej jest w przypadku danych dotyczących sposobów korzystania z sieci. Polska dołączyła do grupy krajów, w których większość stanowią użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych – w lutym online za pośrednictwem smartfona czy tabletu było 23,8 miliona internautów (przytłaczająca większość korzystała z telefonu). Dla porównania: do sieci z poziomu komputerów osobistych i laptopów w lutym weszło 22,8 miliona osób.
Warto przy tym zauważyć, że już 43% internautów w Polsce korzysta z sieci wyłącznie przy pomocy urządzeń mobilnych.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.