Posiadanie wizytówki w usłudze Google Business (czyli Google Moja Firma) przynosi szereg korzyści: pozwala zaistnieć firmie w największej wyszukiwarce, dodać jej adres do Google Maps, a także zbierać wiarygodne opinie klientów. Taką wizytówkę można założyć samodzielnie, od ręki, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Pokazujemy, jak to zrobić krok po kroku.
Możesz pominąć ten krok, jeśli masz już konto Google, na przykład korzystasz z usługi pocztowej Gmail.
Krok 2: Przejdź do panelu Google Business
Tworzenie profilu firmy w usłudze Google Moja Firma odbywa się na dedykowanej stronie internetowej. Wystarczy się zalogować używając danych swojego konta Google.
Po zalogowaniu się do konta rozpocznie się właściwy proces rejestracji profilu firmy w usłudze. Zobaczysz wygodny kreator, który poprowadzi Cię przez kolejne etapy, czyli:
Google nie uruchomi Twojej firmowej wizytówki bez wcześniejszej weryfikacji, czy taki biznes rzeczywiście istnieje. Można to zrobić na kilka sposobów, przy czym najczęściej wybieranym jest wysłanie kartki z indywidualnym kodem pod podany adres działalności. Kartka dotrze do Ciebie w ciągu około dwóch tygodni. Wówczas będzie można zakończyć weryfikację i tym samym proces założenia profilu firmy w usłudze Google Business.
Po pozytywnej weryfikacji Twoja firma zostanie automatycznie dodana do Google Maps, a Ty zyskasz dostęp do panelu zarządzania wizytówką. Pozwoli to na jej dopieszczenie, czyli m.in. na dodanie zdjęć, produktów, odpowiadanie na opinie zostawione przez klientów czy modyfikowanie informacji o firmie.
Dodatkowo z poziomu panelu będziesz mieć podgląd na różne przydatne statystyki dotyczące np. liczby odwiedzin profilu, liczby zapytań o wskazówki dojazdu czy wyświetleń numeru telefonu (dane za 90 ostatnich dni). Są to cenne informacje pokazujące, jak i czy w ogóle zwiększa się zasięg Twojej firmy w Google.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.