Data wpisu: 08.07.2022

Jak marketing rekomendacji pozwala obniżyć koszt pozyskania klienta?

Jednym z najczęstszych błędów popełnianych na etapie określania marży jest nieuwzględnianie w niej kosztu pozyskania klienta. Szczególnie początkujący przedsiębiorcy nie zdają sobie sprawy z tego, ile środków muszą na to przeznaczyć – zarówno finansowych, jak i niematerialnych (chociażby czas). Bardzo dobrym sposobem na ograniczenie kosztów pozyskiwania klientów jest położenie akcentu na marketing rekomendacji. Dowiedz się, w jaki sposób ta strategia pozwala zdobywać klientów praktycznie za darmo.

Mniejsze wydatki na reklamę

Dzięki korzystaniu z rekomendacji innych firm, w szczególności partnerów biznesowych, nie musisz już inwestować tak dużych środków w działania reklamowe. Klient z polecenia nie trafia do Ciebie za pośrednictwem reklamy – nie klika w linki sponsorowane, bannery etc. Już samo to eliminuje bardzo wysoki koszt po stronie przedsiębiorcy.

Brak rabatów

Klienci z polecenia rzadko wykłócają się o rabaty. Zwykle najpierw zapoznają się z cennikiem rekomendowanej firmy i jeśli go akceptują, to nawiązują bezpośredni kontakt. Tym samym nie musisz schodzić z marży, aby przekonać klienta do skorzystania z Twoich usług – to ogromna zaleta.

Przyspieszenie ścieżki zakupowej

Wartością samą w sobie, również mającą wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstwa, jest to, że klient z polecenia nie wymaga już wzbudzenia w nim zainteresowania ofertą firmy. Niemal na pewno jest zdecydowany na zakup, co skraca proces jego obsługi, nie wymaga angażowania w to wielu osób i pozwala od razu przejść do finalizacji.

Mniej czasochłonna obsługa klienta

Klienci z polecenia wiedzą, czego mogą się spodziewać po firmie, obdarzają ją zaufaniem (opierając się na rekomendacji kogoś znajomego, innej firmy), dlatego nie ma tutaj potrzeby poświęcania dużej ilości czasu na przygotowywanie wielu ofert, wyjaśnianie szczegółów współpracy, kontaktowanie się z klientem z pytaniem o to, jaką podjął decyzję. To również pozwala ograniczyć koszty przedsiębiorstwa. 

Marketing rekomendacji ma zatem realne przełożenie na obniżenie kosztów pozyskania klienta. To ważny argument przemawiający za wdrożeniem tej strategii w swoim przedsiębiorstwie.

Jak zacząć korzystać z marketingu rekomendacji? Gotową instrukcję znajdziesz w osobnym artykule w naszych poradnikach.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry