Data wpisu: 16.06.2022

Jak z głową rekomendować usługi partnerskich firm?

Nie jest wielką tajemnicą, że najcenniejszy jest klient z polecenia. Dlaczego? Ponieważ nie trzeba inwestować dużych środków w jego pozyskanie, najczęściej jest już zdecydowany na skorzystanie z oferty i nie wykłóca się o rabaty. To pokazuje, jak duży potencjał tkwi w marketingu rekomendacji. Trzeba natomiast pamiętać, że polecanie usług firm partnerskich (i z wzajemnością) musi odbywać się z głową. Kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.

Nie zamieniaj swojej marki w przedstawiciela handlowego innej firmy

To najważniejsza zasada, jakiej trzeba się trzymać. Nie myl rekomendacji z namawianiem klienta do skorzystania z oferty partnerskiej firmy. Jeśli klient nie potrzebuje jej usług lub wstępnie ocenił, że szuka czegoś innego, to na tym rozmowa powinna się zakończyć. W przeciwnym razie klient może nabrać podejrzeń co do Twojej postawy i nawet zrezygnować z dalszej współpracy.

Postaw na rekomendowanie pasywne

Rekomendowanie pasywne, czyli niewymagające żadnego zaangażowania po stronie rekomendującego, jest bardzo bezpieczną strategią. Tutaj stawiamy na to, że zainteresowany klient sam dotrze do firm partnerskich, których logotypy umieściłeś na swojej stronie internetowej czy po prostu funkcjonują obok Twojej firmy w ramach jednej grupy biznesowej.

Więcej o rekomendowaniu pasywnym przeczytasz w osobnym artykule na naszym blogu, a o korzyściach z dołączenia do grupy biznesowej na naszym portalu.

Zawsze najpierw wybadaj potrzeby klienta

Twoja rekomendacja musi być uzależniona od tego, czy i czego klient właściwie potrzebuje. Możesz to wybadać na etapie ofertowania czy podczas swobodnej rozmowy. Jeśli klient sam napomknie, że szuka wykonawcy jakiejś usługi realizowanej przez Twojego partnera, to jak najbardziej wskazane jest podzielenie się sprawdzonym kontaktem.

W grę może również wchodzić profesjonalna porada udzielona klientowi. Jeśli w trakcie realizacji usługi zauważysz, że klient ewidentnie potrzebuje pomocy w jakimś obszarze, to możesz mu to zasugerować i jednocześnie podsunąć odpowiedniego wykonawcę. Przykładem może być opracowywanie polityki bezpieczeństwa dla klienta, który ma fatalną stronę internetową – wówczas polecamy sprawdzoną, partnerską agencję interaktywną.

Skuteczny marketing rekomendacji nie ma nic wspólnego z nachalnym wciskaniem klientom usług innych firm – zwłaszcza w zamian za prowizję. To inteligentna forma poszerzania spektrum własnej oferty i budowania wspólnego zaplecza realizacyjnego w oparciu o usługi partnerów, którym ufasz i masz przekonanie co do ich jakości.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry