Każdej firmie zależy na wiarygodności, która jest podstawą zdobycia zaufania klientów. W dobie Internetu nie jest to wcale takie proste. Dziś każdy może podać się za branżowego giganta, kompleksowego wykonawcę i pochwalić setkami realizacji. Na odległość trudno takie informacje zweryfikować. Dlatego klienci mają duży dystans do ofert publikowanych w sieci. Jak przełamać ich opór i uwiarygodnić swoją ofertę? Podpowiadamy 6 sposobów.
- Profesjonalna strona www – jeśli firma X twierdzi, że ma zasoby pokroju korporacji, a w sieci umieszcza amatorską stronę www przygotowaną przez gimnazjalistę, to coś tu nie gra. Klienci nie są głupi i szybko wychwycą nieszczerość. Dlatego w budowaniu wiarygodności w sieci trzeba zacząć od uruchomienia naprawdę profesjonalnej strony www, która będzie wyróżniać się jakością, funkcjonalnością i przejrzystością.
- Dobre treści – firma zapewnia, że oferuje najwyższą jakość usług, jednocześnie zmuszając klientów do czytania tekstów pełnych błędów ortograficznych i napisanych łamaną polszczyzną. Mało kto się na to skusi. Wiarygodność buduje się także poprzez umieszczenie na stronie profesjonalnych, ciekawych, merytorycznych i poprawnych językowo tekstów. To z nich klienci mają dowiedzieć się czegoś o firmie i zwykle to od nich zaczynają swoją obecność na stronie. Nie ma tutaj miejsca na amatorskie działania.
- Dane adresowe – muszą być kompletne, czyli nie: „Jesteśmy XYZ, napisz do nas”. Zaglądając do zakładki Kontakt czy O Firmie użytkownik strony chce dowiedzieć się, z kim ma do czynienia. Jeśli znajdzie tam wszystkie dane firmy, włącznie z NIP-em czy REGON-em, to natychmiast znacznie uwiarygodni ofertę w jego oczach. Firma, która ukrywa swoje dane, prawdopodobnie jest wydmuszką – tak myśli większość z nas.
- Stacjonarny numer telefonu - tutaj działa psychologia. Klienci widząc, że firma posiada stacjonarny numer telefonu wierzą, że ma ona konkretną siedzibę i faktycznie działa na rynku. To prosty sposób na zwiększenie swojej wiarygodności. Obecnie numer stacjonarny można wykupić nawet u operatorów komórkowych, nie ma więc z tym żadnego problemu.
- Profesjonalny adres e-mail – trudno uwiarygodnić ofertę firmy podając na stronie adres e-mail w stylu: firma@buziaczek.pl. Konieczne jest zainwestowanie w dedykowany, profesjonalny serwer pocztowy i posługiwanie się firmowym adresem e-mail. Warto też stworzyć kilka adresów, które będą dedykowane konkretnym zapytaniom klientów (sprawy handlowe, marketingowe, wycena itd.).
- Zdjęcia pracowników – jeśli firma chwali się „świetnym zespołem”, to warto go na pewno pokazać klientom. Wystarczy jedno zdjęcie, ale prawdziwe, nie kupione w sieci (a tym bardziej nie ukradzione). Fajne są też zdjęcia poszczególnych dyrektorów czy kierowników, o ile oczywiście firma ma tak rozbudowaną strukturę.
Oczywiście nie należy zapominać o innych elementach uwiarygadniających ofertę firmy, jak referencje, certyfikaty czy lista zrealizowanych projektów (z podaniem szczegółów, czego projekt dotyczył). Dzięki tym prostym zabiegom klienci nabiorą większego zaufania do firmy, a to pierwszy krok do nawiązania kontaktu.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive