Data wpisu: 05.03.2024

Jakie rodzaje treści sprawdzają się najlepiej na poszczególnych platformach social media?

Rola mediów społecznościowych w naszym codziennym życiu jest trudna do przecenienia – i to zarówno w pozytywnym, jak i negatywnym znaczeniu. Dobrze wiedzą o tym marki, które wykorzystują platformy social media w swoich działaniach marketingowych. Tutaj podstawą wciąż jest dobra, atrakcyjna treść, która musi być dopasowana pod względem formy do oczekiwań użytkowników danego medium. Sprawdź, jakie rodzaje treści najlepiej działają na popularnych platformach social media.

Facebook

To wciąż platforma numer 1, natomiast powoli zaczyna ustępować pola konkurencji, szczególnie wśród młodych użytkowników. Mimo to obecność marki na Facebooku jest praktycznie koniecznością. Na tej platformie najlepiej sprawdzają się takie treści jak:

  • Posty wideo - generują duże zainteresowanie, mocno angażują użytkowników, co sprzyja interakcji.  
  • Treści edukacyjne i informacyjne – chodzi oczywiście o posty z treścią, która edukuje użytkowników lub dostarcza im wartościowych informacji. Takie treści są chętnie udostępniane.
  • Posty sponsorowane i reklamy – co jak co, ale akurat to Facebook ma opanowane do perfekcji, oferując zaawansowane funkcje targetowania reklam.  

Instagram

Kolejna platforma z portfolio Mety, która jest nastawiona stricte na treści wizualne. Chcąc na niej zaistnieć należy publikować:

  • Zdjęcia o wysokiej jakości, najlepiej wzbogacone o angażujący podpis.
  • Stories i reels – czyli krótkie, angażujące treści wideo, które są łatwe w konsumpcji i mogą uzyskać szeroki zasięg.
  • Posty influencerów – jest to oczywiście opcja dla marek zainteresowanych współpracą z influencerami.

X (dawny Twitter)

Po przejęciu platformy przez Elona Muska i przemianowaniu jej na X nieco zmienił się charakter tego medium, które nie jest już tak prestiżowe. Warto jednak rozważyć obecność marki na platformie, publikując na niej takie treści jak:

  • Aktualności, komentarze dotyczące bieżących wydarzeń w danej branży – takie posty pomagają w budowaniu eksperckiego wizerunku marki.
  • Angażujące tweety – mogą to być np. treści branżowe z kontrowersyjną tezą, które spowodują rozgorzenie dyskusji i ułatwią pozyskiwanie obserwujących.
  • Treści humorystyczne – czyli, lekkie i zabawne tweety, które szybko noszą się po platformie i pozwalają zwiększyć zasięg profilu marki.

LinkedIn

LinkedIn to niedoceniana platforma social media, co wynika z faktu, iż jest ona dedykowana użytkownikom profesjonalnym i nie ma aż takiego zasięgu jak wspomniane wcześniej. Jeśli jednak zależy Ci na tym, aby budować renomę marki w kręgu profesjonalistów, ułatwić sobie pozyskiwanie kontaktów biznesowych oraz prowadzenie rekrutacji, to LinkedIn jest do tego odpowiednim miejscem.

Na tej platformie warto publikować takie treści jak:

  • Treści profesjonalne i branżowe – czyli merytoryczne artykuły i posty związane z rozwojem kariery, wiedzą branżową oraz insightami z branży.
  • Case studies – czyli treści opisujące realizowane projektu.
  • Sukcesy firmy – prezentowanie osiągnięć jest jak najbardziej w porządku, zwłaszcza w kontekście budowania renomy firmy w oczach potencjalnych pracowników.
  • Treści wideo z profesjonalnymi poradami i wskazówkami branżowymi, instrukcjami, fragmentami szkoleń etc.

YouTube

Choć na co dzień tak o niej nie myślimy, to platforma YouTube spełnia kryteria medium społecznościowego (sekcja komentarzy, coraz popularniejsze shorty, transmisje na żywo). Zaistnienie na YouTube nie jest takie proste i wymaga sporych inwestycji, natomiast korzyści z osiągniętego sukcesu będą spektakularne. Warto o tym pomyśleć.

Treści dedykowane platformie YouTube to przede wszystkim:

  • Samouczki i poradniki – czyli wideo instruktażowe, świetne rozwiązanie np. dla wykonawców różnych usług.
  • Recenzje produktów i unboxingi – to bardzo dobre narzędzia do napędzania sprzedaży np. w sklepie internetowym.
  • Treści edukacyjne – czyli dłuższe formy, filmy szczegółowo omawiające jakiś temat branżowy.  

TikTok

Ta platforma robi furorę i jest jedyną, która realnie zagraża Facebookowi, a wkrótce prawdopodobnie go zdetronizuje pod względem liczby użytkowników. TikTok to fenomen społeczny. Są badania obrazujące, że aktywność na tej platformie może zagwarantować politykowi sukces wyborczy. Nie zaskakuje więc fakt, że marki także powinny poważnie podejść do tematu swojej obecności na TikToku.

Trzeba przy tym pamiętać, że ta platforma premiuje określony rodzaj treści, czyli:

  • Krótkie wideo o charakterze rozrywkowym – na TikToku rządzą dynamiczne i kreatywne treści, często z muzyką w tle.
  • Trendy – szalenie popularne są treści odwołujące się do nowych trendów lub wręcz je kreujące (np. różnego rodzaju challenge).
  • Poradniki i lifehacki – czyli szybkie, praktyczne porady prezentowane w luźny, humorystyczny sposób.

Podsumowanie

Obecność marki na popularnych platformach social media to nie kwestia chęci czy niechęci, ale po prostu konieczność. Media społecznościowe stanowią jeden z kluczowych kanałów komunikacji z klientami, którego lekceważenie jest działaniem na szkodę swojego biznesu.

Ważne jest przy tym to, aby aktywności podejmowane przez markę w obszarze mediów społecznościowych były przemyślane, konsekwentne, zgodne z kreowanym wizerunkiem oraz dopasowane do oczekiwań użytkowników, które mogą się znacząco różnić pomiędzy poszczególnymi platformami.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry