Rola mediów społecznościowych w naszym codziennym życiu jest trudna do przecenienia – i to zarówno w pozytywnym, jak i negatywnym znaczeniu. Dobrze wiedzą o tym marki, które wykorzystują platformy social media w swoich działaniach marketingowych. Tutaj podstawą wciąż jest dobra, atrakcyjna treść, która musi być dopasowana pod względem formy do oczekiwań użytkowników danego medium. Sprawdź, jakie rodzaje treści najlepiej działają na popularnych platformach social media.
To wciąż platforma numer 1, natomiast powoli zaczyna ustępować pola konkurencji, szczególnie wśród młodych użytkowników. Mimo to obecność marki na Facebooku jest praktycznie koniecznością. Na tej platformie najlepiej sprawdzają się takie treści jak:
Kolejna platforma z portfolio Mety, która jest nastawiona stricte na treści wizualne. Chcąc na niej zaistnieć należy publikować:
Po przejęciu platformy przez Elona Muska i przemianowaniu jej na X nieco zmienił się charakter tego medium, które nie jest już tak prestiżowe. Warto jednak rozważyć obecność marki na platformie, publikując na niej takie treści jak:
LinkedIn to niedoceniana platforma social media, co wynika z faktu, iż jest ona dedykowana użytkownikom profesjonalnym i nie ma aż takiego zasięgu jak wspomniane wcześniej. Jeśli jednak zależy Ci na tym, aby budować renomę marki w kręgu profesjonalistów, ułatwić sobie pozyskiwanie kontaktów biznesowych oraz prowadzenie rekrutacji, to LinkedIn jest do tego odpowiednim miejscem.
Na tej platformie warto publikować takie treści jak:
Choć na co dzień tak o niej nie myślimy, to platforma YouTube spełnia kryteria medium społecznościowego (sekcja komentarzy, coraz popularniejsze shorty, transmisje na żywo). Zaistnienie na YouTube nie jest takie proste i wymaga sporych inwestycji, natomiast korzyści z osiągniętego sukcesu będą spektakularne. Warto o tym pomyśleć.
Treści dedykowane platformie YouTube to przede wszystkim:
Ta platforma robi furorę i jest jedyną, która realnie zagraża Facebookowi, a wkrótce prawdopodobnie go zdetronizuje pod względem liczby użytkowników. TikTok to fenomen społeczny. Są badania obrazujące, że aktywność na tej platformie może zagwarantować politykowi sukces wyborczy. Nie zaskakuje więc fakt, że marki także powinny poważnie podejść do tematu swojej obecności na TikToku.
Trzeba przy tym pamiętać, że ta platforma premiuje określony rodzaj treści, czyli:
Obecność marki na popularnych platformach social media to nie kwestia chęci czy niechęci, ale po prostu konieczność. Media społecznościowe stanowią jeden z kluczowych kanałów komunikacji z klientami, którego lekceważenie jest działaniem na szkodę swojego biznesu.
Ważne jest przy tym to, aby aktywności podejmowane przez markę w obszarze mediów społecznościowych były przemyślane, konsekwentne, zgodne z kreowanym wizerunkiem oraz dopasowane do oczekiwań użytkowników, które mogą się znacząco różnić pomiędzy poszczególnymi platformami.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.