Social media marketing to bardzo ważny element strategii obecności marki w Internecie. Żyjemy w świecie, w którym większość mieszkańców krajów rozwiniętych korzysta z minimum jednego portalu społecznościowego. Takie platformy, jak Facebook czy Instagram stały się dla marek ważnymi lub wręcz kluczowymi kanałami komunikacji i sprzedaży. Wciąż jednak można spotkać się z wieloma mitami o social media marketingu, które zniechęcają mniejsze firmy do budowania zasięgów w mediach społecznościowych. Najpopularniejsze z nich omawiamy w naszym poradniku.
Wciąż nie brakuje firm, które tak właśnie podchodzą do tematu social media marketingu i z góry odrzucają opcję promowania swojej marki np. na Facebooku, ponieważ nie chcą być kojarzeni z infantylizmem. Nic bardziej mylnego. Jakość postów zależy wyłącznie od marki. Jeśli da odbiorcom coś wartościowego, to zacznie pozyskiwać osoby, które właśnie tego oczekują.
Wiele firm obawia się, że skoro nie mają budżetu na oddanie swoich social media w zarządzanie profesjonalnej agencji marketingowej, to nie powinny w ogóle zaczynać swojej przygody z mediami społecznościowymi. Pokutuje tutaj przekonanie, że korzyści może przynieść wyłącznie profil, który jest regularnie zasilany atrakcyjnymi treściami, a do tego dochodzi jeszcze kwestia moderowania dyskusji i odpowiadania na pytania.
Spokojnie: wcale nie musisz hurtowo produkować postów, aby zbudować ciekawy profil marki o niezłym zasięgu. Postaw na regularność i wysoką jakość tworzonych treści, na co początkowo wystarczy poświęcić 2-3 godziny tygodniowo.
Fakt, że algorytmy portali społecznościowych promują płatne treści (w końcu są to platformy komercyjne), ale bez budżetu reklamowego także jesteś w stanie osiągnąć ze swoją marką sukces w social media. Potrzebujesz tylko lepszego contentu, ciekawszego pomysłu na wyróżnienie marki oraz konsekwentnie realizowanej strategii wykorzystania mediów społecznościowych w komunikacji z konsumentami.
Bardzo często można się spotkać z opinią, że media społecznościowe nie są dobrym kanałem komunikacji dla „poważnych” marek. To nieprawda, na co można znaleźć wiele dowodów. Przykładowo: na polskim Facebooku bryluje profil jednego z zakładów pogrzebowych (ponad 600 tysięcy obserwujących!), a przyznasz, że nie działa on w branży, którą młodzi ludzie powinni być jakoś szczególnie zainteresowany.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.