Data wpisu: 19.04.2022

Popularne mity o social media marketingu

Social media marketing to bardzo ważny element strategii obecności marki w Internecie. Żyjemy w świecie, w którym większość mieszkańców krajów rozwiniętych korzysta z minimum jednego portalu społecznościowego. Takie platformy, jak Facebook czy Instagram stały się dla marek ważnymi lub wręcz kluczowymi kanałami komunikacji i sprzedaży. Wciąż jednak można spotkać się z wieloma mitami o social media marketingu, które zniechęcają mniejsze firmy do budowania zasięgów w mediach społecznościowych. Najpopularniejsze z nich omawiamy w naszym poradniku.

Strategia w social media opiera się na wrzucaniu głupkowatych grafik

Wciąż nie brakuje firm, które tak właśnie podchodzą do tematu social media marketingu i z góry odrzucają opcję promowania swojej marki np. na Facebooku, ponieważ nie chcą być kojarzeni z infantylizmem. Nic bardziej mylnego. Jakość postów zależy wyłącznie od marki. Jeśli da odbiorcom coś wartościowego, to zacznie pozyskiwać osoby, które właśnie tego oczekują.

Aby osiągnąć sukces w mediach społecznościowych trzeba postować bez przerwy

Wiele firm obawia się, że skoro nie mają budżetu na oddanie swoich social media w zarządzanie profesjonalnej agencji marketingowej, to nie powinny w ogóle zaczynać swojej przygody z mediami społecznościowymi. Pokutuje tutaj przekonanie, że korzyści może przynieść wyłącznie profil, który jest regularnie zasilany atrakcyjnymi treściami, a do tego dochodzi jeszcze kwestia moderowania dyskusji i odpowiadania na pytania.

Spokojnie: wcale nie musisz hurtowo produkować postów, aby zbudować ciekawy profil marki o niezłym zasięgu. Postaw na regularność i wysoką jakość tworzonych treści, na co początkowo wystarczy poświęcić 2-3 godziny tygodniowo.

Tylko posty sponsorowane mają szansę uzyskać spore zasięgi

Fakt, że algorytmy portali społecznościowych promują płatne treści (w końcu są to platformy komercyjne), ale bez budżetu reklamowego także jesteś w stanie osiągnąć ze swoją marką sukces w social media. Potrzebujesz tylko lepszego contentu, ciekawszego pomysłu na wyróżnienie marki oraz konsekwentnie realizowanej strategii wykorzystania mediów społecznościowych w komunikacji z konsumentami.

Social media marketing jest tylko dla marek młodzieżowych

Bardzo często można się spotkać z opinią, że media społecznościowe nie są dobrym kanałem komunikacji dla „poważnych” marek. To nieprawda, na co można znaleźć wiele dowodów. Przykładowo: na polskim Facebooku bryluje profil jednego z zakładów pogrzebowych (ponad 600 tysięcy obserwujących!), a przyznasz, że nie działa on w branży, którą młodzi ludzie powinni być jakoś szczególnie zainteresowany.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry