Na portalach kariery, w mediach społecznościowych, a przede wszystkim na stronach ogłoszeniowych można natrafić na coraz więcej ofert pracy dla specjalistów ds. kontentu. Szukają ich nie tylko wielkie korporacje, ale też mniejsze firmy, które potrzebują eksperta do tworzenia treści na firmowy blog, pisania artykułów sponsorowanych czy opisów produktów do sklepu internetowego. Czy rzeczywiście takie stanowisko w firmie ma sens? Może rozsądniej będzie nawiązać współpracę B2B z agencją content marketingową? Zestawiamy ze sobą oba rozwiązania, aby ułatwić Ci podjęcie dobrej decyzji.
Zatrudniając w firmie specjalistę zajmującego się tworzeniem szeroko pojętego kontentu trzeba mieć świadomość, że jedna osoba na pewno sobie z tym wszystkim nie poradzi. Firmy często wychodzą z błędnego założenia, że po utworzeniu takiego stanowiska będą mogły całkowicie zrezygnować z obsługi agencyjnej, a to niestety tylko mrzonki.
W praktyce wygląda to tak, że specjalista ds. kontentu rzeczywiście tworzy część treści dla pracodawcy, ale jego rola bardziej sprowadza się do koordynowania współpracy z agencjami. Następuje tutaj więc dublowanie kompetencji i…wydatków.
Zalety:
Wady:
Współpraca B2B zawsze jest bardzo korzystna dla firm – zarówno pod względem optymalizacji kosztów, jak też jakości świadczonych usług. Oczywiście wiele zależy tutaj od tego, na jaką agencję content marketingową uda się trafić. Na pewno dobrze będzie kierować się rekomendacjami, a niekoniecznie cennikiem.
Warto również podkreślić, że naprawdę dobrzy twórcy kontentu raczej nie szukają pracy na samodzielnych stanowiskach, ponieważ są błyskawicznie zagospodarowywani przez agencje content marketingowe lub świadczą usługi na własny rachunek. Radzimy mieć to na uwadze.
Zalety:
Wady:
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.