Strategia content marketingowa jest dokumentem, w którym szczegółowo opisujemy działania, jakie marka podejmie w ramach kampanii marketingu treści. Należy w nim uwzględnić takie szczegóły, jak język komunikacji, częstotliwość publikacji czy miejsca dystrybucji treści. Opracowanie strategii content marketingowej zajmuje sporo czasu, może być bardzo trudne dla firm, które nigdy wcześniej nie inwestowały w marketing treści, ale docelowo z pewnością się to opłaci. Sprawdź, jakie osiągniesz dzięki temu korzyści.
Niezależnie od tego, co robimy, zawsze warto mieć jakiś plan i punkt wyjścia. W przypadku tworzenia i dystrybuowania treści taką funkcje pełni właśnie strategia content marketingowa. Dzięki niej wszelkie materiały publikowane w sieci będą ze sobą spójne czy to pod kątem językowym, czy tematycznym, co pozytywnie wpłynie na odbiór marki. Unikniemy efektu przypadkowości czy też chaosu – a oba te zjawiska są niestety dość charakterystyczne dla kampanii content marketingowych prowadzonych przez polskie firmy.
Posiadanie strategii content marketingowej niejako zmusza markę do trzymania się wcześniej założonego planu. Wiedząc, że celem jest tworzenie treści - na przykład 5 artykułów na firmowy blog oraz 6 artykułów sponsorowanych miesięcznie, można dość łatwo wypracować sobie schemat, który zagwarantuje ciągłość publikacji. Pamiętajmy, że skuteczność content marketingu w dużej mierze jest uzależniona od konsekwencji i regularnego dostarczania treści do Internetu.
Mając strategię można tworzyć atrakcyjne i co najważniejsze idealnie dopasowane do charakteru marki treści, mające przy tym duży ładunek merytoryczny. Nie działamy ad hoc, nie publikujemy artykułów pisanych na kolanie, nie naśladujemy innych. Treści wyróżniają się pod względem zawartości, jakości językowej, obszerności, co w krótkim czasie zaczyna doceniać Google (umieszczając linki do nich w TOP 10 wyszukiwarki), a następnie robią to też sami czytelnicy, nabierając większego zaufania do marki i upatrując w niej jednego z branżowych liderów.
Dzięki strategii marketingowej nie popełniamy typowych błędów, jakie przytrafiają się na etapie wdrażania kampanii content marketingowej. Mamy tutaj na myśli chociażby nieprawidłowy wybór miejsc publikacji treści, nieodpowiednią tematykę, brak spójności językowej czy nawet złe linkowanie do strony źródłowej. Wszystkie te błędy osłabiają skuteczność kampanii, a tym samym podnoszą jej koszt. Opracowanie strategii content marketingowej należy zatem traktować, jako inwestycję w optymalizację wydatków na promocję marki.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.