Event marketing to w Polsce wciąż mało rozpowszechnione hasło, a co za tym idzie słabo wykorzystywana forma promocji. Reklamowanie się wydarzeniami wciąż jest kojarzone ze sponsoringiem np. koncertów czy miejskich imprez, a warto wiedzieć, że to tylko promil możliwości. Firmy z odpowiednim budżetem mogą wykorzystać marketing eventowy do kreowania wydarzeń, a przez to znacznego zwiększania rozpoznawalności marki.
Marketing eventowy, jak sama nazwa wskazuje, polega na promowaniu się przy okazji jakiegoś wydarzenia. Zostawiamy jednak na boku patronaty i sponsoringi – skupimy się na kreacji własnej marek. W takiej formie eventem promocyjnym może być np.:
Pomysłów na marketing eventowy jest mnóstwo – wszystko zależy od kreatywności działu marketingu lub zatrudnionej agencji eventowej, a także... budżetu.
Główną korzyścią jest skupienie uczestników eventu na marce, które przełoży się na zainteresowanie ze strony mediów (tradycyjnych i obywatelskich). Aby uzyskać ten efekt konieczne jednak jest stworzenie naprawdę zaskakującego, ciekawego wydarzenia.
Uwaga
Formę wyrazu zawsze jednak dobieramy do oczekiwań grupy docelowej. Nie można np. sięgać po szok czy strach, skoro promujemy markę wśród rodzin z dziećmi.
Dużym atutem event marketingu jest to, że kampania nie musi skończyć się wraz z uprzątnięciem miejsca wydarzenia. Warto wszystko nagrać i wrzucić do sieci, aby wykorzystać efekt marketingu wirusowego (viral).
Dobrze zaplanowany i przeprowadzony event promocyjny nie jest niestety tanią formą reklamy, ale biorąc pod uwagę jego długofalowe efekty na pewno warto wziąć go pod uwagę planując kampanię firmy.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.