Data wpisu: 09.06.2016

Marketing eventowy – świetny sposób na zaangażowanie klientów marki

Event marketing to w Polsce wciąż mało rozpowszechnione hasło, a co za tym idzie słabo wykorzystywana forma promocji. Reklamowanie się wydarzeniami wciąż jest kojarzone ze sponsoringiem np. koncertów czy miejskich imprez, a warto wiedzieć, że to tylko promil możliwości. Firmy z odpowiednim budżetem mogą wykorzystać marketing eventowy do kreowania wydarzeń, a przez to znacznego zwiększania rozpoznawalności marki.

Marketing eventowy i jego formy

Marketing eventowy, jak sama nazwa wskazuje, polega na promowaniu się przy okazji jakiegoś wydarzenia. Zostawiamy jednak na boku patronaty i sponsoringi – skupimy się na kreacji własnej marek. W takiej formie eventem promocyjnym może być np.:

  • Akcja społeczna – modne są np. wszelkie eventy proekologiczne, promujące rozsądne korzystanie z energii itd.
  • Akcja odpowiadająca na potrzeby grupy docelowej – świetne są wszelkie imprezy dla rodzin z dziećmi, podczas których można promować markę wśród rodziców lub najmłodszych, o ile to oni są grupą docelową.
  • Akcja promująca samorząd – polskie miasta chętnie im patronują a nawet je dofinansowują. Firma może zorganizować np. grę miejską poświęconą rocznicy nadania miejscowości praw miejskich.
  • Flash mob – czyli wszelkie akcje grupujące ludzi w jednym miejscu w celu wykonania tej samej czynności. Ludzi wcześniej zwołuje się w Internecie, co pozwala świetnie wykorzystać firmowe kanały social media.
  • Kreatywna akcja reklamowa – nie jest typowym wydarzeniem, o którym wcześniej informują media. Najważniejszy jest tutaj bowiem element zaskoczenia. Eventem może być np. postawienie na ulicy dystrybutora wody, który... mówi. Zainteresowanie przechodniów, którzy wrzucą swoje filmiki do Internetu, jest gwarantowane, a to napędzi zainteresowanie marką.

Pomysłów na marketing eventowy jest mnóstwo – wszystko zależy od kreatywności działu marketingu lub zatrudnionej agencji eventowej, a także... budżetu.

Jakie korzyści dla marki?

Główną korzyścią jest skupienie uczestników eventu na marce, które przełoży się na zainteresowanie ze strony mediów (tradycyjnych i obywatelskich). Aby uzyskać ten efekt konieczne jednak jest stworzenie naprawdę zaskakującego, ciekawego wydarzenia.

Uwaga

Formę wyrazu zawsze jednak dobieramy do oczekiwań grupy docelowej. Nie można np. sięgać po szok czy strach, skoro promujemy markę wśród rodzin z dziećmi.

Dużym atutem event marketingu jest to, że kampania nie musi skończyć się wraz z uprzątnięciem miejsca wydarzenia. Warto wszystko nagrać i wrzucić do sieci, aby wykorzystać efekt marketingu wirusowego (viral).

Dobrze zaplanowany i przeprowadzony event promocyjny nie jest niestety tanią formą reklamy, ale biorąc pod uwagę jego długofalowe efekty na pewno warto wziąć go pod uwagę planując kampanię firmy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry