Nawet jeśli prowadzimy swój biznes w sieci, to pewne branże wymagają, abyśmy przynajmniej okresowo promowali się w warunkach terenowych. Reklama cyfrowa jest dobra, ale czasami nic nie zastąpi osobistego kontaktu z klientami. Tyle oczywistości na początek. Przejdźmy do konkretów. Opowiemy Wam, na czym tak naprawdę polega event marketing, jakie rodzaje imprez warto organizować i jak się zabrać za ich profesjonalne przygotowanie.
Event marketing nie jest jeszcze zbyt rozpowszechnionym terminem i generalnie kojarzy się go z organizowaniem różnej maści imprez promocyjnych. To oczywiście prawda, ale w tym pojęciu mieści się także działanie strategiczne – nie chodzi nam o samą organizację, ale o długofalowy efekt, jaki impreza ma przynieść. Kluczowe znaczenie ma dwukierunkowość tej strategii: nie tylko się promujemy, ale także możemy od razu poznać opinię potencjalnych klientów o swojej ofercie.
Jasną sprawą jest fakt, że rodzaj imprezy trzeba dobrać pod kątem oczekiwań i specyfiki konkretnej grupy docelowej. Jeśli prowadzimy biznes „pod krawatem” i celujemy w poważnych przedsiębiorców, raczej nie zaprosimy ich na grillowanie połączone z koncertem lokalnej gwiazdy sceny dyskotekowej. Odwracając sytuację – młode osoby kupujące u nas gry komputerowe niekoniecznie będą zainteresowane zwiedzaniem starówki Torunia.
Oczywiście, istnieją imprezy adresowane do ogółu, które mają promować naszą markę w jak najszerszej grupie odbiorców. Najważniejsze jest więc to, abyśmy określili, na kim nam tak naprawdę zależy: na kliencie końcowym, naszych partnerach biznesowych czy na wszystkich po trochu.
Najpierw podejmujemy decyzję: co event ma przynieść naszej firmie? Zwiększyć sprzedaż czy świadomość marki? Poprawić relacje z partnerami? Zaprezentować nas w lokalnym środowisku biznesowym? Gdy to dokładnie określimy kolejne kroki będą dużo łatwiejsze.
Do wyboru mamy naprawdę sporą liczbę ciekawych imprez, które różnią się między sobą zakresem atrakcji, przekazem, stopniem skomplikowania przygotowań, tematyką i oczywiście skalą. Wybraliśmy dla Was kilka najskuteczniejszych imprez:
Oczywiście istnieje cały zespół mniejszych eventów promocyjnych, takich jak promocje produktów w sklepach, degustacje, pokazy. Każda z tych form może być skutecznym narzędziem budowania marki, ale jej wybór zawsze musi być poprzedzony analizą oczekiwanych korzyści i potrzeb swoich gości.
Nie obędzie się bez przygotowania szczegółowego briefu. Oczywiście musimy określić konkretny budżet imprezy, co pozwoli nam dobrać poszczególne atrakcje szykowane dla gości. Kolejna sprawa to wybór miejsca – ma to być hotel, namiot, a może siedziba naszej firmy? W kolejnych krokach wybieramy podstawowe elementy eventu, czyli catering, obsługę, może osoby odpowiedzialne za jego poprowadzenie.
Bardzo ważna jest także promocja samej imprezy. Łatwiej jest w sytuacji, gdy chcemy na nią zaprosić tylko kontrahentów – po prostu wysyłamy do nich zaproszenia (eleganckie, może niesztampowe) pamiętając, aby każdy z naszych partnerów biznesowych został zaproszony imiennie. Jeśli event ma mieć charakter ogólny, postarajmy się o jego nagłośnienie w lokalnych mediach. Zainteresujemy je tylko wtedy, gdy solidnie ukryjemy cel komercyjny. Media przyciągnie jakiś społeczny cel imprezy, którym będzie np. akcja promowania zdrowego stylu życia czy sadzenia drzew. Ogranicza nas wyobraźnia.
Oczywiście zdecydowanie najlepszy efekt osiągniemy wtedy, gdy organizację imprezy powierzymy wyspecjalizowanej firmie. Wtedy to ona zajmie się wszystkim, o czym napisaliśmy w poprzednich akapitach, a także profesjonalnie dobierze zakres i tematykę eventu do zgłoszonych przez nas oczekiwań. Będziemy musieli dysponować większym budżetem, ale w długofalowej perspektywie taka inwestycja się opłaci. Event marketing wymaga bowiem fachowego się nim posługiwania.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.