Data wpisu: 02.05.2018

Masz dużo wejść na stronę, ale prawie nikt nie prosi o ofertę? Oto prozaiczne (i najczęstsze) powody

Taka sytuacja może być bardzo irytująca. Właściciel strony www zainwestował sporo pieniędzy w pozycjonowanie witryny, reklamy AdWords i analitykę, czego efektem jest świetny wynik liczby realnych użytkowników. Co jednak z tego, skoro na każde np. 10.000 wejść przypadają zaledwie 2-3 prośby o ofertę? Gdzie został popełniony błąd? Przyczyny takiego stanu rzeczy zwykle są dość prozaiczne. Wymieniamy je w naszym poradniku.

Niefunkcjonalny formularz kontaktowy lub jego brak

To bardzo częsty problem, który w praktyce uniemożliwia wielu klientom skontaktowanie się z przedsiębiorcą. Powiesz: w porządku, ale przecież podałem numer telefonu. To niczego nie zmienia. Coraz więcej osób nie chce od razu kontaktować się z firmami telefonicznie, obawiając się nagabywania. Wolą napisać maila, ponieważ elektroniczna forma kontaktu jest znacznie mniej angażująca i zobowiązująca.

Jeśli masz formularz kontaktowy, to sprawdź, czy użytkownicy strony mogą łatwo do niego dotrzeć, czy nie jest ukryty. Bywa również, że formularz odpycha samym wyglądem (jest zbyt rozbudowany), w efekcie czego klienci będą go ignorować.

Brak cennika

Zakładka z cennikiem jest obowiązkowym elementem każdej firmowej strony www. Nawet jeśli nie masz sztywnych cen, to przynajmniej podaj widełki lub opisz zasadę przygotowywania wycen dla klientów. Brak takiej zakładki jest jednym z najczęstszych powodów, dla których użytkownicy stron internetowych nie nawiązują kontaktu z przedsiębiorcą.

Działa tutaj prosta zasada: skoro firma nie chwali się cennikiem, to prawdopodobnie jest bardzo droga, a więc szkoda mojego czasu na wysyłanie zapytań. Klienci chcą od razu wiedzieć, na czym stoją. Zwłaszcza, że Twoja marka pewnie nie jest jeszcze na tyle rozpoznawalna, by możliwe było przybliżone określenie poziomu cen wyłącznie na tej podstawie (czyli: myśląc o samochodach Lexus wiemy, że są drogie. Dacia to natomiast tania marka).

Słaba treść

To kolejny częsty powód, dla którego popularna strona internetowa w ogóle nie przynosi efektu sprzedażowego. Jeśli Twoja witryna jest wypełniona treściami niskiej jakości, słabo opisującymi poszczególne usługi i produkty, niewywołującymi u klientów żadnych emocji, to nie dziw się, że masz do czynienia z falą pustych, bezwartościowych wejść.

Pomyśl sobie o kliencie, który wchodzi na Twoją stronę i znajduje na niej teksty pełne błędów ortograficznych i stylistycznych, nudne, sztampowe, praktycznie takie same, jak na konkurencyjnych witrynach. Czy to zachęci go do nawiązania kontaktu? Oczywiście, że nie.

Musisz sobie zdawać sprawę z tego, że nawet bardzo duża liczba wejść na stronę nie gwarantuje Twojej firmie sukcesu. Wynika z tego prosta zasada: nie ma sensu inwestować wyłącznie w typowe działania SEO. Niezbędne jest również dopieszczenie wyglądu i funkcjonalności strony, a także jej zawartości tekstowej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry