Data wpisu: 06.12.2016

Rozszerzone reklamy tekstowe, czyli kolejne zmiany w AdWords

Reklamy AdWords, przy całej palecie korzyści, zawsze miały jedną zasadniczą wadę: znaczne ograniczenie pola tekstowego. Wymuszało to na reklamodawcach wykazywanie się niesamowitą kreatywnością lub po prostu płacenie copywriterom za wymyślenie krótkich, ale treściwych i przykuwających uwagę komunikatów reklamowych. Google postanowiło nareszcie to zmienić i wprowadziło daleko idące zmiany w swoim sztandarowym programie. Czym są rozszerzone reklamy tekstowe? Przeczytaj.

Co się zmieniło dla reklamodawców?

Na pierwszy rzut oka – nic. Rozszerzone reklamy tekstowe są niemal identyczne jak te standardowe, jednak po bliższym przyjrzeniu widać, że Google udostępniło reklamodawcom znacznie więcej miejsca na tekst. To świetna informacja, bo właśnie ograniczenie przestrzeni treściowej było największą przeszkodą w tworzeniu skutecznych reklam w sieci wyszukiwania.

Najważniejsze zmiany wprowadzone przez Google AdWords polegają na:

  • Dodaniu drugiego pola nagłówka – do tej pory mieliśmy do dyspozycji tylko jedno pole, co bardzo ograniczało możliwości reklamodawców. Obecnie nagłówek może liczyć do 30 znaków, zamiast dotychczasowych 25. Co ciekawe oba nagłówki mają być wyświetlane obok siebie po oddzieleniu ich dywizem. Jednak na urządzeniach mobilnych drugi nagłówek będzie przenoszony do kolejnego wiersza.
  • Zrezygnowaniu z dwóch linii tekstu – w rozszerzonych reklamach tekstowych Google zdecydowało się połączyć obie linie. Efekt? Zamiast dwóch linii po 35 znaków mamy do dyspozycji jedną, ale z aż 80 znakami. Pozwoli to bardziej skonkretyzować przekaz reklamowy.
  • Wprowadzeniu zasady, że domena wyświetlanego adresu URL strony będzie zbudowana na domenie końcowego adresu URL. Reklamodawca może dodać do adresu maksymalnie dwa pola, które będą informować klienta, na jaką stronę docelową trafi.
  • Ujednoliceniu reklam dla desktopów i urządzeń mobilnych – nareszcie! Nie trzeba już sięgać po opcje dla urządzeń mobilnych podczas tworzenia reklamy AdWords, ponieważ rozszerzone reklamy tekstowe zostały zoptymalizowane pod kątem wymagań smartfonów i tabletów.

Jakie korzyści?

Są one dość oczywiste. Zwiększenie obszerności reklam powinno skutkować tworzeniem lepszych i bardziej precyzyjnych komunikatów reklamowych. Skorzystają na tym nie tylko klienci, ale też reklamodawcy – prawdopodobnie poprawią się statystyki współczynnika odrzuceń, ponieważ klienci będą bardziej świadomi, na jaką stronę przechodzą.

Zdaniem Google rozszerzone reklamy tekstowe mogą osiągnąć aż o 20% wyższy CTR.

Rozszerzone reklamy tekstowe zastąpią dotychczasowe 31 stycznia - od tego dnia nie będzie już można tworzyć ani edytować kampanii marketingowych opartych na standardowym formacie, jednak wcześniej uruchomione reklamy będą nadal wyświetlane.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry