Data wpisu: 26.09.2017

Social proof, czyli jak pokazać klientom, że warto Ci zaufać? 5 najlepszych sposobów

Czy przed zakupem Coca-Coli zastanawiasz się, jak może smakować? Nie, ponieważ już to wiesz. Nie potrzebujesz więc dowodu, który potwierdziłby Twoje przypuszczenia co do tego napoju. Jednak większość produktów obecnych na rynku nie może się pochwalić taką marką, jaką jest Coca-Cola. Twoi klienci muszą więc zostać przekonani, że warto wybrać akurat Twoją ofertę. Tutaj kłania się zjawisko, które w marketingu nazywamy social proof, czyli społecznym dowodem słuszności. Zdobycie zaufania klientów jest niesamowicie trudne, szczególnie w tak konkurencyjnych realiach rynkowych. Poznaj 5 sposobów, które Ci to znacznie ułatwią.

  1. Portfolio – zdecydowanie najlepsza forma social proof, ponieważ stanowi namacalny, widoczny i zrozumiały dla każdego dowód jakości firmy. Oczywiście warunkiem jest posiadanie jakiegoś portfolio, a następnie umożliwienie klientom zapoznania się z nim. Wykorzystaj do tego swoją stronę internetową i social media. Atrakcyjną formę prezentacji portfolio omów z wykonawcą strony www.
  2. Wypowiedzi eksperckie – świetnym sposobem na zdobycie zaufania klientów jest wypracowanie sobie pozycji eksperta w jakimś temacie. Tutaj kłania się content marketing. Bloguj, publikuj artykuły sponsorowane, sięgaj po różne formaty reklamy natywnej, udzielaj się na forach internetowych, postaraj się o to, aby jakiś portal przeprowadził z Tobą wywiad. Bądź wszędzie tam, gdzie możesz się pochwalić swoją wiedzą.
  3. Testymoniale – chodzi tutaj oczywiście o różnego rodzaju opinie klientów. Testymoniale mogą mieć różną formę, np. być komentarzami pod produktem w sklepie internetowym. Najczęściej używamy ich jako elementów graficznych na stronach www – fajny testymonial (koniecznie prawdziwy, a przynajmniej wiarygodny!) znacznie zwiększa zaufanie do produktu/marki i może zwiększyć chęć dokonania zakupu o kilkadziesiąt procent.
  4. Przed/po – to niezwykle skuteczny sposób na to, aby pokazać klientom, że zrobią mądrze, jeśli dokonają zakupu produktu/usługi właśnie u Ciebie. Najłatwiej opowiedzieć o tym na przykładzie domu. Załóżmy, że prowadzisz firmę budowlaną. Na stronie możesz pokazać jeden ze swoich projektów: zdjęcie domu sprzed remontu i po remoncie. Użytkownicy dostaną znakomity dowód na to, że dobrze przeprowadzasz remonty i z pewnością łatwiej Ci zaufają.
  5. Studia przypadku – nazywane po prostu case studies. To fantastyczne narzędzie dla np. firm szkoleniowych, marketingowców, różnego rodzaju agencji reklamowych, ale też przedstawicieli innych branż. Chodzi o to, aby pokazać, jak Twój produkt/usługa zmienił czyjeś życie. Możesz się pochwalić, że np. dzięki Twojemu doradztwu, firma X zaoszczędziła rocznie 10.000 złotych na rachunkach. Pokaż, jak tego dokonałeś.

Jeśli uda Ci się zdobyć zaufanie klienta, to jesteś wygrany. Oczywiście do czasu, aż on nie stwierdzi, że to zaufanie zostało zawiedzione. Dlatego dbaj o jakość produktu/usługi – na końcu każdej relacji biznesowej liczy się przecież jej efekt.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry