Promocja marki na portalach internetowych może mieć charakter stricte reklamowy (emisja bannerów), jak również wizerunkowy. Szczególnie polecana jest ta druga opcja, która jednak wymaga nieco więcej wysiłku – głównie z uwagi na konieczność regularnego tworzenia atrakcyjnych treści w postaci artykułów sponsorowanych. Zanim się za to zabierzemy zawsze warto na sam początek opracować strategię promocji marki na portalach internetowych w ramach kampanii content marketingowej. Czego nie może zabraknąć w tej strategii? Co koniecznie powinna uwzględniać?
Podstawą jest to, aby wiedzieć, w jaki sposób chcemy się komunikować z klientami. Samo opracowanie języka komunikacji niewiele da, jeśli marka nie będzie konsekwentnie trzymać się tego schematu. Należy uczulić na to wszystkie osoby zaangażowane w proces tworzenia treści, jak również pracowników mających bezpośredni kontakt z klientami. Język komunikacji musi uwzględniać przede wszystkim formę wypowiedzi (luźniejsza, bardziej oficjalna etc.).
W ramach strategii promocji marki na portalach warto od razu przygotować sobie listę preferowanych miejsc emisji. Jeśli z jakiegoś powodu nie wchodzi to w grę, bo np. właściciel marki nie zna cenników reklamowych portali, to warto przynajmniej stworzyć krótki brief, w oparciu o który w przyszłości będą wybierane miejsca emisji – na przykład mają to być tylko portale tematyczne, tylko te, które mają minimum 100 tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie, tylko te o zasięgu ogólnopolskim etc.
Oczywiście trudno będzie na samym początku określić, jak często uda się tworzyć inspirujące, atrakcyjne dla czytelników treści, ale można przyjąć pewien minimalny pułap. Wskazane jest, aby w ramach działań content marketingowych, do których zalicza się promocja marki na portalach internetowych, publikować co najmniej 1 artykuł sponsorowany miesięcznie. Pozwoli to zachować ciągłość publikacji, a tym samym zwiększyć prawdopodobieństwo, że wybrane treści zdobędą pozycję w TOP 10 Google na interesujące markę frazy.
Dobrze będzie choćby wstępnie zastanowić się nad tym, co chcemy komunikować czytelnikom, czyli potencjalnym klientom marki. Jednym z największych problemów związanych z regularną publikacją treści na portalach internetowych jest wymyślanie takich tematów, które nie będą się powielać, a jednocześnie wniosą jakąś wartość do życia czytelników. Bardzo dobrym pomysłem jest zatem przygotowanie listy tematów, która powinna obejmować kilkanaście czy kilkadziesiąt propozycji – dzięki temu zyskujemy pewność, że w przewidywalnej przyszłości nie zabraknie nam pomysłów.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.