Data wpisu: 19.01.2021

Strategia promocji marki na portalach internetowych: co powinna uwzględniać?

Promocja marki na portalach internetowych może mieć charakter stricte reklamowy (emisja bannerów), jak również wizerunkowy. Szczególnie polecana jest ta druga opcja, która jednak wymaga nieco więcej wysiłku – głównie z uwagi na konieczność regularnego tworzenia atrakcyjnych treści w postaci artykułów sponsorowanych. Zanim się za to zabierzemy zawsze warto na sam początek opracować strategię promocji marki na portalach internetowych w ramach kampanii content marketingowej. Czego nie może zabraknąć w tej strategii? Co koniecznie powinna uwzględniać?

Język komunikacji

Podstawą jest to, aby wiedzieć, w jaki sposób chcemy się komunikować z klientami. Samo opracowanie języka komunikacji niewiele da, jeśli marka nie będzie konsekwentnie trzymać się tego schematu. Należy uczulić na to wszystkie osoby zaangażowane w proces tworzenia treści, jak również pracowników mających bezpośredni kontakt z klientami. Język komunikacji musi uwzględniać przede wszystkim formę wypowiedzi (luźniejsza, bardziej oficjalna etc.).

Miejsca emisji

W ramach strategii promocji marki na portalach warto od razu przygotować sobie listę preferowanych miejsc emisji. Jeśli z jakiegoś powodu nie wchodzi to w grę, bo np. właściciel marki nie zna cenników reklamowych portali, to warto przynajmniej stworzyć krótki brief, w oparciu o który w przyszłości będą wybierane miejsca emisji – na przykład mają to być tylko portale tematyczne, tylko te, które mają minimum 100 tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie, tylko te o zasięgu ogólnopolskim etc.

Częstotliwość publikacji

Oczywiście trudno będzie na samym początku określić, jak często uda się tworzyć inspirujące, atrakcyjne dla czytelników treści, ale można przyjąć pewien minimalny pułap. Wskazane jest, aby w ramach działań content marketingowych, do których zalicza się promocja marki na portalach internetowych, publikować co najmniej 1 artykuł sponsorowany miesięcznie. Pozwoli to zachować ciągłość publikacji, a tym samym zwiększyć prawdopodobieństwo, że wybrane treści zdobędą pozycję w TOP 10 Google na interesujące markę frazy.

Tematyka artykułów

Dobrze będzie choćby wstępnie zastanowić się nad tym, co chcemy komunikować czytelnikom, czyli potencjalnym klientom marki. Jednym z największych problemów związanych z regularną publikacją treści na portalach internetowych jest wymyślanie takich tematów, które nie będą się powielać, a jednocześnie wniosą jakąś wartość do życia czytelników. Bardzo dobrym pomysłem jest zatem przygotowanie listy tematów, która powinna obejmować kilkanaście czy kilkadziesiąt propozycji – dzięki temu zyskujemy pewność, że w przewidywalnej przyszłości nie zabraknie nam pomysłów.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry