Data wpisu: 08.08.2023

Struktura treści – niedoceniany aspekt optymalizacji tekstów pod pozycjonowanie

Tworzenie tekstów pod SEO jest elementarną częścią procesu, który nazywamy pozycjonowaniem strony internetowej. Nie da się osiągnąć wysokiej pozycji w Google bez wartościowych, poprawnych treści, które zawierają odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Okazuje się jednak, że twórcy takich tekstów bardzo często ignorują ważny czynnik, jakim jest poprawna struktura treści. O co w tym chodzi? To już wyjaśniamy w naszym poradniku.

Uporządkowanie treści

Punktem wyjścia do stworzenia poprawnej struktury treści jest opracowanie logicznego ciągu wypowiedzi. Wracamy więc tutaj do szkoły podstawowej i przypominamy sobie, że każdy tekst powinien mieć wstęp, rozwinięcie i zakończenie, w którym podsumowujemy najważniejsze kwestie poruszone w artykule.

Uporządkowana treść ułatwia zrozumienie tekstu i wyszukanie istotnych informacji, co jest bardzo ważne nie tylko z punktu widzenia żywego czytelnika, ale też robotów wyszukiwarki oceniających przydatność danego tekstu dla użytkowników.

Ułatwione przeglądanie treści

Pisząc teksty pod SEO często zakładamy, że i tak nikt ich nie przeczyta. A co, jeśli się mylimy? Zawsze trzeba brać taką ewentualność pod uwagę i pamiętać, że współczesny użytkownik Internetu nie czyta, a skanuje treść.

Wiedząc o tym musimy zadbać o taką strukturę, która ułatwi szybkie przejrzenie tekstu i wyłuskanie z niego poszukiwanych informacji. W tym celu pamiętamy o tytule, śródtytułach (w których, w miarę możliwości, umieszczamy słowa kluczowe) oraz wprowadzamy tzw. światło do tekstu – stosujemy akapity, wypunktowania, dodatkowe bloki ze szczególnie istotnymi informacjami (np. „To warto wiedzieć”, „Zapamiętaj” itp.).

Formatowanie tekstu

Prawidłowo sformatowany tekst pod SEO jest przyjemny w odbiorze i zachęca do zapoznania się z jego treścią, a przy tym zostaje uznany za potencjalnie wartościowy przez roboty wyszukiwarki. Metodami formatowania treści są: pogrubienia, stosowanie kursywy, tworzenie list punktowanych lub numerowanych, a także zwiększanie czcionki w tytule i śródtytułach.

Pamiętajmy więc, aby nie lekceważyć struktury treści, nawet w przypadku tworzenia budżetowych tekstów typowo pod SEO.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry