Data wpisu: 06.12.2023

Temat miesiąca: działania marketingowe, które poprawiają wizerunek pracodawcy

Znasz termin „employer branding”? W dosłownym tłumaczeniu oznacza to kreowanie marki pracodawcy. Mówimy tutaj o strategii marketingowej mającej na celu zwiększenie atrakcyjności danego miejsca pracy w oczach potencjalnych pracowników. Według różnych szacunków nawet 8 na 10 pracodawców w Polsce zgłasza trudności z obsadzeniem wakatów. W tym kontekście szczególnego znaczenia nabiera podejmowanie działań, które mogą wspierać standardowe procesy rekrutacyjne. Ich przykłady omawiamy w naszym artykule.

Edukacja

Wiele firm podejmuje działania w ramach marketingu edukacyjnego, skupiając się przede wszystkim na edukowaniu swoich klientów czy szerzej – przedstawicieli grupy docelowej. To bardzo dobra strategia, którą śmiało można rozszerzyć o potencjalnych pracowników.

Merytoryczna, ekspercka komunikacja marki, chociażby w formie rozbudowanych artykułów publikowanych na firmowym blogu, w mediach społecznościowych, a przede wszystkim na LinkedIn i w mediach branżowych, to znakomity sposób na zwrócenie uwagi na markę przedsiębiorstwa przez osoby posiadające wysokie kwalifikacje zawodowe, szukające miejsca zatrudnienia gwarantującego im dalszy rozwój.

Wielu specjalistów w swoich dziedzinach regularnie zapoznaje się z nowymi materiałami w sieci, aby uzupełniać wiedzę, znajdywać inspiracje itd. Publikując takie treści w przestrzeni Internetu zwiększysz szansę na to, że marka Twojego przedsiębiorstwa zacznie być kojarzona w branży, co w naturalny sposób zapewni jej atrakcyjność w oczach przyszłych pracowników.

Identyfikacja wizualna

O atrakcyjności danego pracodawcy, zwłaszcza stosunkowo anonimowego, decyduje jego wizerunek. Ten najłatwiej i najszybciej można zbudować poprzez odpowiednie elementy identyfikacji wizualnej marki przedsiębiorstwa.

Jeśli dziś Twoja firma nie ma nawet tak podstawowych elementów, jak strona internetowa, logo czy slogan, to jak najszybciej nadrób zaległości w tym zakresie. Atrakcyjny wizerunek marki pracodawcy zaczyna się od profesjonalnej identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.

Szkolenia i webinary

Organizowanie szkoleń i webinarów, najlepiej darmowych, w formule online, to super sposób na zyskanie rozpoznawalności wśród potencjalnych pracowników. Mogą być wśród nich osoby zainteresowane zwiększaniem swoich kompetencji zawodowych właśnie poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju szkoleniach.

Zapraszając takie osoby na własne szkolenie zyskasz ich wdzięczność, pozwolisz im dobrze zapamiętać markę Twojego przedsiębiorstwa, a to z kolei może mieć kluczowy wpływ na ich przyszłe decyzje zawodowe.

Nowoczesna komunikacja wideo

Czyli wykorzystywanie popularnych wśród młodych ludzi shortów na YouTube oraz filmików na TikToku (jeśli celujesz w pozyskiwanie pracowników z generacji Z, którzy nie są obecni na Facebooku – to portal „boomerski”).

Te narzędzia komunikacji świetnie sprawdzają się do zaprezentowania zaplecza firmy i środowiska pracy, pozwalając pokazać np. fajną, luźną atmosferę, zgranie zespołu etc. Są to wartości istotne, a wręcz nadrzędne dla młodszych pracowników, którzy – co pokazują wszelkie badania – nie są już zainteresowani robieniem kariery za wszelką cenę i zaharowywaniem się w imię korzyści materialnych.

Dlaczego warto podjąć te działania?

Jeśli miewasz poważne trudności z pozyskaniem pracowników, a kolejne procesy rekrutacyjne są coraz dłuższe i generują wyższe koszty, to nie potrzebujesz dodatkowych powodów, by wypróbować employer branding.

Zbudowanie atrakcyjnego wizerunku marki pracodawcy z pewnością wesprze przyszłe rekrutacje, ponieważ przyczyni się do zwiększenia zainteresowania ofertą przedsiębiorstwa – również wśród tych najlepszych kandydatów, którzy dziś pomijają Twoje ogłoszenia z powodu niskiego prestiżu pracodawcy.

Docelowo natomiast zbudowanie silnej, atrakcyjnej marki pracodawcy i uzyskanie statusu firmy, w której warto pracować, przyczyni się do:

  • Obniżenia kosztów rekrutacji;
  • Skrócenia czasu nieobsadzenia wolnych stanowisk;
  • Zmniejszenia rotacji pracowników;
  • Obniżenia kosztów zatrudnienia (brak konieczności rywalizowania o pracowników tylko poprzez przebijanie ofert konkurencji);

Co ważne, nie musisz podejmować wszystkich omówionych działań jednocześnie. Wybierz te, które mogą najlepiej sprawdzić się w Twojej branży, są optymalne do wielkości Twojego przedsiębiorstwa oraz oczywiście mieszczą się w budżecie, jakim dysponujesz.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry