Możesz przeczytać dziesiątki poradników, dokładnie przeanalizować portfolio różnych firm, ale i tak musisz mieć trochę szczęścia, by trafić na naprawdę solidną agencję reklamową, która wykona Twoją firmową stronę www. W tej branży liczą się nie tylko umiejętności – ważne jest też to, czy na linii klient-agencja istnieje „chemia”, czy strony dobrze się dogadują. Jeśli Twój projekt jest już realizowany, ale czujesz, że nie nadajesz z agencją na tych samych falach, powinieneś przerwać współpracę. Kiedy warto to zrobić? Jest na to kilka dobrych momentów.
Jest to zdecydowanie najlepszy moment i to z kilku powodów:
Kieruj się własnym instynktem. Jeśli przedstawiciel agencji ignoruje Twoje maile, odpowiada na nie z dużym opóźnieniem, nie przekazuje zespołowi Twoich oczekiwań, narzuca Ci pewne rozwiązania bez solidnej argumentacji, to taka współpraca naprawdę nie ma sensu.
Ta agencja interaktywna może tworzyć świetne projekty, ale atmosfera, która towarzyszy realizacji Twojej witryny firmowej, jest naprawdę bardzo ważna. Podobnie jak pełne zaufanie do wykonawcy. Gdy go brakuje, lepiej sobie odpuścić i to już na samym początku.
Na tym etapie będziesz już wiedzieć, czy agencja myśli strategicznie i realizuje wszystkie Twoje oczekiwania zgłoszone w briefie. Jeśli mapa strony będzie zrobiona „na odwal”, nie znajdą się w niej niektóre zakładki, a także będzie sprawiać wrażenie „gotowca”, to podejrzewaj najgorsze. Agencja prawdopodobnie nie ma za bardzo czasu, by w pełni poświęcić się realizacji Twojego projektu.
Rezygnując ze współpracy na tym etapie możesz jeszcze liczyć na zwrot przynajmniej części poniesionych kosztów. Oczywiście wszystko zależy tutaj od warunków zawartej umowy. Stworzenie mapy strony nie wymagało jeszcze zaangażowania całego zespołu, dlatego jest szansa, że agencja zgodzi się na bezbolesne rozstanie.
Jeśli layout strony został zaprojektowany w sposób amatorski, kompletnie nie odpowiada temu, co przedstawiłeś w briefie, jest chaotyczny, nie pasuje do charakteru marki, to wiesz już, że nic z tej współpracy nie będzie. Jak najszybciej ją przerwij, bo szansa na to, że agencja jednak się poprawi, są bliskie zeru. Możesz wynegocjować zwrot wpłaconej zaliczki lub całej kwoty pomniejszonej o koszty już wykonanej pracy przy stronie www (poproś o szczegółowe zestawienie).
Najważniejsze jest, aby nie ciągnąć ewidentnie nieudanej współpracy do samego końca. Gdy strona będzie już gotowa, ale nie spełni Twoich oczekiwań, pojawi się problem, co z nią zrobić. Wykorzystać? Zlecić poprawki innej agencji? Ta druga opcja nie zawsze wchodzi w grę lub może być bardzo kosztowna.
Dlatego na bieżąco analizuj podejście agencji do produkcji Twojej firmowej strony i jeśli od początku czujesz, że będą problemy, nawet nie zaczynaj współpracy. Zaoszczędzisz sobie czasu i pieniędzy.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.