Data wpisu: 15.03.2017

Zmiany w Google Moja Firma dla firm pracujących u klienta

Wizytówka w usłudze Google Moja Firma to jedna z najlepszych form reklamy lokalnej. Osoby szukające wykonawców na miejscu bardzo ufają propozycjom Google, szczególnie tym, które są odpowiednio wyróżnione (zdjęcia, gwiazdki oceny, komentarze). W usłudze niedawno zaszła dość istotna zmiana. Dotyczy ona firm działających lokalnie, ale nieposiadających fizycznego adresu, bo świadczących usługi u klientów.

Na czym polega zmiana w Google Moja Firma?

Zmiany objęły wszystkich przedsiębiorców, którzy swoje usługi wykonują „w terenie”, w związku z czym nie mają jednej siedziby i raczej nie przyjmują klientów w biurze. Są to np. firmy remontowe, instalatorzy, hydraulicy, informatycy, kominiarze etc.

W przypadku tego typu firm ujawniła się dziura w idei lokalnego wyszukiwania GMF. Otóż osoby szukające wykonawcy na danym terenie mogły być wprowadzane w błąd poznając fizyczny adres przedsiębiorstwa, pod którym w rzeczywistości nikogo nie ma. Właściciele podawali bowiem najczęściej adresy zamieszkania, aby spełnić wymagania usługi.

Po zmianach firmy nieposiadające fizycznej siedziby nie mogą już podawać „wirtualnych adresów”. Przedsiębiorca, który pracuje wyłącznie u klienta, może oczywiście założyć swoją wizytówkę, ale obowiązują go konkretne obostrzenia. Jakie?

Przede wszystkim taka firma może założyć wyłącznie jedną stronę w Google Moja Firma. W polu adresu przedsiębiorca musi zaznaczyć opcję: „Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów.” Konieczne jest także wskazanie obszaru świadczenia tych usług – np. w promieniu 10 kilometrów od dużego miasta.

Ważne

Jednocześnie Google zablokowało możliwość wskazywania „wirtualnego adresu” przez firmę, która świadczy usługi na określonym obszarze.

Co z dostawcami pizzy?

Pizzerie to klasyczny przykład tzw. firm hybrydowych, czyli posiadających fizyczny adres (pod którym można zjeść pizzę na miejscu), ale jednocześnie świadczących usługi wyjazdowe, czyli po prostu dostarczających pizzę pod wskazany adres. W takim przypadku Google umożliwia podanie adresu firmy oraz jednoczesne zaznaczenie obszaru działalności (dowozu).

Ważne

Jest to jednak możliwe wyłącznie wtedy, gdy pod wskazanym adresem w godzinach pracy przebywa pracownik, który obsługuje klientów.

No dobrze, powstaje jednak zasadnicze pytanie: w jaki sposób Google ma zamiar kontrolować to, czy przedsiębiorca podał prawdziwe informacje w Google Moja Firma? Na pewno znajdą się bowiem osoby, które w celach czysto wizerunkowych nadal będą chwalić się fizycznym adresem, choć de facto nie prowadzą pod nim żadnej działalności.

W praktyce jedynym narzędziem kontroli będą opinie klientów, na które Google z pewnością będzie szybko reagować.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry