Papier fakturowany – co to takiego? Kiedy warto go wykorzystać do wydruków firmowych?

Data wpisu: 15.05.2019

Przedsiębiorca, który decyduje się zlecić wydruk materiałów poligraficznych dla swojej firmy, zawsze stanie przed koniecznością wybrania konkretnego rodzaju papieru. Laik może się łatwo pogubić w gąszczu propozycji złożonych przez drukarnię. Zwłaszcza, że to właśnie papier ma ogromny wpływ na ostateczny koszt produkcji. Jedną z droższych opcji jest papier fakturowany, którego jednak nie warto z góry odrzucać – nawet jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem.

Czym jest papier fakturowany?

Papier fakturowany, jak sama nazwa wskazuje, ma specyficzną fakturę. Po jego dotknięciu wyraźnie wyczuwalna jest chropowata, niejednolita powierzchnia. Wiele zależy tutaj oczywiście od rodzaju samego papieru oferowanego w konkretnej drukarni, jednak zawsze taki papier znacznie różni się od np. najpopularniejszego – kredowego.

Powierzchnia papieru fakturowanego może być kropkowana, prążkowana, mieć strukturę skorupki jajka, kratki czy lnianej tkaniny. Ostateczny wybór zależy od tego, co właściwie zamierzamy na takim papierze wydrukować i kto będzie adresatem materiałów poligraficznych.

Papier fakturowany zdecydowanie najczęściej występuje w kolorze białym lub kremowym. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby użyć wersji w ciekawszych, bardziej wyrazistych barwach – np. niebieskiej, zielonej czy fioletowej. Pamiętajmy jednak, że ostateczny wybór jest uzależniony od projektu graficznego, który zostanie naniesiony na papier. Najważniejsza jest przecież czytelność, a w przypadku biznesowych materiałów poligraficznych – także spójność identyfikacji wizualnej.

Coś dla lubiących się wyróżnić

Z uwagi na swoją nietypową, rzadko spotykaną w poligrafii fakturę, materiały wydrukowane na tym rodzaju papieru od razu się wyróżniają. Są przyjemne w dotyku, sprawiają bardzo profesjonalne wrażenie. Wydruk na papierze fakturowanym jest ekskluzywny, co dodaje promowanej marce prestiżu.

Najważniejszym atutem jest wyrazistość. Można sobie łatwo wyobrazić, że klient, który danego otrzymuje 15-20 wizytówek różnych firm, z czasem jest już tym znudzony. Jednak gdy dostanie taką wydrukowaną na papierze fakturowanym, z pewnością zwróci na nią baczną uwagę, a stąd już tylko krok do zwiększenia jego zainteresowania ofertą promowanej marki.

Co warto wydrukować na papierze fakturowanym?

Przede wszystkim wszelkie materiały wizerunkowe, zwłaszcza wizytówki oraz zaproszenia biznesowe. Na papierze fakturowanym nie drukuje się zwykłych ofert, teczek firmowych czy ulotek – powód jest prozaiczny: koszt takiej „ekstrawagancji” byłby niewspółmierny do zysków.

Drukowanie wizytówek, zaproszeń, a nawet kopert firmowy na papierze fakturowanym, szczególnie możemy polecić firmom, które budują profesjonalny, elegancki wizerunek i kierują swoją ofertę do bardzo wymagających klientów. Świetnie zadziała to chociażby w przypadku kancelarii prawnych, domów maklerskich, prywatnych lecznic czy doradców biznesowych.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski