Wydruki poligraficzne mają bardzo szerokie zastosowanie biznesowe. Bywają jednak sytuacje, gdy trzeba klientom dać coś „ekstra”, by w ten sposób wyróżnić swoją markę na tle konkurencji. Nie zawsze wymaga to postawienia na jakiś ekstrawagancki projekt graficzny. Duży wpływ na odbiór marki przez klienta ma również rodzaj podłoża, na jakim zostały wykonane wydruki. Tutaj na szczególną uwagę zasługuje papier perłowy.
Kluczowym elementem wyróżniającym papier perłowy na tle pozostałych rodzajów podłóż drukarskich jest metalizowana powłoka. Dzięki niej trudno pomylić ten materiał z jakimkolwiek innym. Papier perłowy na żywo prezentuje się spektakularnie, jest również bardzo przyjemny w dotyku. Co oczywiste, jego cena jest relatywnie wysoka, stąd też najczęściej wykorzystuje się go tylko do specjalnych wydruków.
Warto przy tym zauważyć, że papier perłowy nie wymaga już żadnych dodatkowych uszlachetnień. Może się więc okazać, że ostateczny koszt wydruków na tym podłożu wcale nie będzie o wiele wyższy, niż na np. papierze kredowym z zaawansowanym uszlachetnieniem.
Papier perłowy występuje w wielu wersjach kolorystycznych – rodzaj barwienia jest uzależniony wyłącznie od zamysłu grafika, nie obowiązują tutaj praktycznie żadne ograniczenia. Szczególnie efektownie prezentuje się podłoże w kolorze srebrnym lub złotym. Te barwy idealnie korespondują z ekskluzywnym charakterem papieru perłowego.
Właściwie wszystko, przy czym zalecamy, aby jednak wybierać to podłoże do realizacji nietuzinkowych projektów, stworzonych z myślą o wyselekcjonowanej grupie klientów. Dodaje to wydrukom unikatowości.
Papier perłowy może mieć różną gramaturę od 280 do 330 g/m2. Dzięki temu jest dość uniwersalnym podłożem drukarskim. Doskonale sprawdzi się w roli tła dla zaproszeń biznesowych, kart podarunkowych czy kartek okolicznościowych. Co ciekawe, papier perłowy cieszy się sporym zainteresowaniem wśród narzeczonych, którzy wybierają go do wydrukowania bilecików weselnych oraz zaproszeń na ślub.
Rada
Bardzo efektownie prezentują się koperty firmowe wydrukowane na papierze perłowym. Warto rozważyć taką inwestycję, jeśli prowadzisz tradycyjną korespondencję z klientami.
Papier perłowy to doskonały wybór do realizacji jakichkolwiek materiałów wizerunkowych – zwłaszcza limitowanych i adresowanych do kluczowych klientów. Sam w sobie jest już na tyle spektakularny, że nie wymaga umieszczania na nim zaawansowanego projektu graficznego. Przesada jest wręcz niewskazana. Znacznie lepiej sprawdzi się tutaj umiar, który pozwoli podkreślić nieprzeciętną estetykę tego wciąż rzadko widywanego podłoża.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.