Data wpisu: 22.03.2023

Drogi projekt logo marki – co go odróżnia od taniej usługi projektowej?

Projektowanie logo marki to najchętniej zamawiana usługa w naszym studiu graficznym. Nic dziwnego: właściciele firm coraz lepiej rozumieją, że budowę silnego brandu trzeba zacząć od jego zwizualizowania. Dzięki temu konsumenci będą mogli od początku kojarzyć markę z konkretnym znakiem graficznym, co przełoży się na rozpoznawalność biznesu. W naszej ofercie znajdziesz zarówno relatywnie tani, jak i drogi projekt logo marki. W artykule krótko wyjaśniamy, co wyróżnia ten drugi i jednocześnie przemawia za wybraniem droższej opcji.

Zaawansowany wywiad z klientem

Wyższa opłata pozwala agencji marketingowej oddelegować zespół kreatywny, który w 100% skupi się na realizacji projektu danego klienta. Project manager będzie mieć czas, aby przeprowadzić drobiazgowy wywiad z klientem, uzyskać od niego szereg potrzebnych informacji, które następnie posłużą do opracowania unikalnej koncepcji logotypu – perfekcyjnie dopasowanej do charakteru marki.

Można zatem napisać, że płacąc za drogi projekt logo marki, de facto kupujesz sobie więcej czasu i zaangażowania zespołu kreatywnego.

Analiza rynku

To bardzo ważny wyróżnik drogiego projektu logo marki. W tańszych pakietach nie ma co liczyć na to, że agencja przeprowadzi szczegółowy wywiad rynkowy, wraz z analizą aktualnych trendów i pozycji marki klienta w otoczeniu konkurencyjnym.

Kupując droższy projekt możesz się spodziewać, że projekt logo powstanie w oparciu o szereg informacji zebranych przez agencję - bez Twojego zaangażowania. Dzięki temu zyskasz pewność, że logo wpisuje się w przeanalizowane wcześniej oczekiwania grupy docelowej marki.

Więcej propozycji

Płacąc więcej za projekt logo marki, możesz oczekiwać, że agencja przedstawi Ci kilka propozycji do wyboru – oczywiście znacząco się od siebie różniących. Dodatkowo w cenie możesz otrzymać niewykorzystane pomysły, odrzucone przez agencję na końcowym etapie prac. Być może dostrzeżesz w nich to, o co Ci chodziło i jednak zdecydujesz się na którąś z pominiętych propozycji.

Geneza powstania projektu

Często jest tak, że przedsiębiorca otrzymuje kilka projektów logo marki do wyboru, z których żaden nie przypada mu od razu do gustu – pisząc delikatnie. Zwykle wynika to z niezrozumienia intencji zespołu kreatywnego.

Aby poznać tok rozumowania zespołu studia graficznego, trzeba znać uzasadnienie takich a nie innych wyborów – na przykład kolorystyki, typografii czy sygnetu. Temu służy opis genezy opracowania logo marki, w którym agencja szczegółowo wyjaśnia, co przedstawia znak i jakie wyróżniki marki zostały w nim uwzględnione. 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry