Data wpisu: 20.12.2021

Za co tyle pieniędzy?! Wyjaśniamy, dlaczego profesjonalne logo dla firmy nie może być tanie

Tytułowa reakcja jest dość typowa dla wielu przedsiębiorców, którzy dopiero co założyli firmę i powoli zabierają się za sprawy marketingowe. Wiedzą, że biznes musi mieć logo, czyli znak, z którym będą go kojarzyć klienci. Chcą, aby logo było profesjonalne, świetnie dopasowane do wizerunku marki przedsiębiorstwa, a najlepiej, gdyby jeszcze dało się je „machnąć” za stówkę lub dwie. Tacy klienci doznają szoku po otrzymaniu oferty od studia graficznego, często kilkanaście razy wyższej. Nie jest to jednak kwestia przypadku czy chciwości. Dowiedz się, dlaczego profesjonalne logo dla firmy nigdy nie będzie tanie.

Nad logo pracuje nie tylko grafik

Oczywiście wszystko zależy od wybranego pakietu, jednak jeśli chcesz, aby Twoje nowe logo powstało przy udziale kilku ekspertów z zakresu marketingu, to potrzebujesz usługi realizowanej przez zespół kreatywny. W jego skład, poza grafikiem, wchodzą także m.in. copywriter, analityk czy doradca biznesowy. Wszyscy Ci ludzie drobiazgowo omawiają różne koncepcje, dzięki czemu możesz mieć pewność, że Twoje logo będzie dobrze odebrane przez rynek i trafi w oczekiwania grupy docelowej.

Coraz trudniej jest wykreować unikalną identyfikację wizualną marki

To fakt, który mocno zaczyna dawać się we znaki profesjonalnym studiom graficznym. Właściwie w każdej branży działają dziś setki, tysiące firm. Większość z nich ma jakąś identyfikację wizualną, dlatego doprowadzenie do sytuacji, w której logo nowej firmy będzie się mocno wyróżniać, jest coraz trudniejsze – a tym samym wymaga większych nakładów czasu i pieniędzy.

Drastycznie rosną koszty zatrudnienia grafików

Trudno jest natomiast oczekiwać, że studio graficzne czy agencja interaktywna będą stale utrzymywać ceny na takim samym poziomie – w końcu drożeje dosłownie wszystko, na czele z wynagrodzeniami. Już dziś chcąc zatrudnić początkującego grafika trzeba dysponować naprawdę pokaźnym budżetem. Agencje więc inwestują, ale jednocześnie – jakkolwiek brutalnie to nie zabrzmi – przerzucają rosnące koszty na swoich klientów.

Studio graficzne zarabia na logo tylko raz

Logo marki jest dziełem unikalnym, którego nie da się później wykorzystać przy innym projekcie. Tym samym studio graficzne musi tak skalkulować swoją pracę, aby jej realizacja była po prostu opłacalna, a uzyskane wynagrodzenie było adekwatne do ilości poświęconego czasu, kwalifikacji grafika czy renomy agencji. Chcąc zlecić wykonanie logo cenionym profesjonalistom nie spodziewaj się więc, że otrzymasz ofertę na poziomie freelancera z Oferii czy OLX.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry