Data wpisu: 08.03.2023

Konsultacja projektu graficznego w zespole kreatywnym – na czym to polega?

Projekt graficzny opracowany na potrzeby nowej lub już istniejącej marki, to bardzo ważny element wizerunkowy każdego biznesu. Za przykład może nam posłużyć logo, sygnet, layout witryny internetowej, wizytówka czy folder reklamowy. Nie ma wątpliwości, że taki projekt musi zostać szczegółowo przemyślany i perfekcyjnie dopasowany do charakteru danej marki, co pozwoli wyróżnić ją na tle konkurencji. Aby uzyskać taki efekt, wskazane jest przeprowadzenie konsultacji projektu graficznego w zespole kreatywnym, co oferujemy w Soluma Interactive. Wyjaśniamy, na czym to dokładnie polega.

Kto wchodzi w skład zespołu kreatywnego?

Zespół kreatywny najczęściej składa się z kilku specjalistów, którzy reprezentują różne dziedziny kwalifikacji w obszarze marketingu, w przypadku projektu graficznego mogą to być np.:

  • grafik kreatywny
  • specjalista ds. marketingu
  • copywriter,
  • project manager, który czuwa nad całym projektem i koordynuje pracami zespołu.

Dobór konkretnych specjalistów zależy od rodzaju realizowanego projektu. Web designer nie uczestniczy w konsultacjach nad logotypem marki, natomiast jest niezbędny, jeśli przedmiotem dyskusji jest layout witryny internetowej. Dziwić może obecność copywritera, dlatego wyjaśnijmy, że ekspert z zakresu tworzenia treści sprzedażowych i wizerunkowych opiniuje m.in. układ ulotki reklamowej, folderu czy nawet sposób zapisu nazwy i sloganu marki.

Jak przebiega taka konsultacja?

Konsultacja to nic innego, jak burza mózgów w zespole kreatywnym. Każdy z członków zespołu wyraża swoją opinię na temat albo wstępnie opracowanego projektu, albo samej jego koncepcji. Jeśli zespół startuje od zera, to wszyscy specjaliści mogą podrzucić własne pomysły na realizację projektu, które złożą się na finalną koncepcję kreatywną.

Kiedy warto przesłać projekt do konsultacji w zespole kreatywnym?

Jest to wskazane zawsze wtedy, gdy na tapecie jest projekt graficzny mający kluczowe znaczenie dla danej marki – na przykład jest to logo, którym marka będzie się posługiwać przez kolejne lata. W takiej sytuacji warto zasięgnąć opinii ekspertów, aby wyeliminować ryzyko popełnienia jakichś błędów oraz perfekcyjnie dopasować projekt do wizerunku budowanej marki – wiadomo przecież, że poszczególni specjaliści zwrócą uwagę na inne kwestie, leżące w zakresie ich kompetencji.

Konsultacja w zespole kreatywnym to usługa, która wchodzi w skład wyższych pakietów realizacji projektów graficznych w Soluma Interactive. Możesz ją również zamówić osobno, na przykład w celu omówienia już posiadanego projektu i otrzymania propozycji ewentualnych zmian.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry