Data wpisu: 13.01.2016

Folder reklamowy – klasyka wciąż dobrze sprzedaje

Mamy Internet, media społecznościowe, video, prezentacje multimedialne. Wydawałoby się więc, że tradycyjne formy reklamowe muszą odejść do lamusa, tymczasem wiele z nich ma się naprawdę dobrze. Nic dziwnego – klienci wielu branż nadal są w gruncie rzeczy tradycjonalistami i najłatwiej do nich trafić sięgając po klasyczne nośniki reklamy. Jednym z nich jest folder reklamowy. Jak można wykorzystać go do promocji firmy? Co powinno się w nim znaleźć?

Folder reklamowy – jeszcze nie katalog, ale już nie ulotka

Folder reklamowy w klasycznym wydaniu jest złożonym na pół arkuszem. Liczy wówczas 4 strony, na których możemy zaprezentować ofertę firmy z uwzględnieniem najważniejszych jej składników. Jest to oczywiście dość trudne, dlatego z reguły foldery przygotowuje się do celów promowania konkretnego produktu lub usługi.

Folder reklamowy bardziej przypomina więc ekskluzywną, rozbudowaną ulotkę. Nie jest bowiem katalogiem, gdzie prezentuje się cały przekrój oferty firmy. Ma sugestywnie trafiać w oczekiwania klientów wykorzystując do tego konkretne cechy:

Kto powinien pomyśleć o wydaniu folderu reklamowego?

Najczęściej folderami reklamowymi posługują się chociażby firmy deweloperskie, które prezentują w nich ofertę mieszkań na nowym osiedlu czy też domów jednorodzinnych. Jest to bardzo dobry i skuteczny sposób dotarcia do klientów. Pięknie wydany i profesjonalnie zaprojektowany folder budzi bowiem zaufanie i doskonale trafia w oczekiwania grupy docelowej, która przecież stoi przed dylematem wydania mnóstwa pieniędzy i chce czuć, że analizuje ofertę wiarygodnej firmy.

Folder w zasadzie może wydać praktycznie każda firma, która chce wypromować konkretny produkt lub usługę w grupie klientów podatnych na promocję bezpośrednią. Nie sprawdzi się on w przypadku biznesów skupionych wyłącznie na wirtualnym kontakcie z klientami.

Pamiętajmy jednak, że folder ma wspierać inne działania marketingowe, a nie być ich podstawą. Dlatego wykorzystując nowoczesne narzędzia dobrze jest tak zaprojektować wydawnictwo, aby zachęcało ono do dalszego kontaktu z firmą, chociażby odwiedzenia strony www. Nie możemy zbyt obszernie prezentować oferty, bo wówczas folder będzie nieczytelny i zniechęci odbiorców zbyt dużym natłokiem treści. Tu kluczowe są jednak grafiki.

W jakim formacie zaprojektować folder reklamowy?

Wybór jest ogromny, a wszystko determinuje tak naprawdę planowana obszerność treści umieszczonych w folderze. Generalnie im większe jest wydawnictwo, tym łatwiej się je przegląda i sprawia ono wrażenie bardziej profesjonalnego.

Najpopularniejsze formaty folderów reklamowych, to:

  • A6 do a7
  • A5 do a6
  • A4 do a5
  • A4 do DL
  • A3 do DL
  • 420/100 do 210/100
  • 4210/210 do 210/210
  • 594/210 do 297/210

Planując wydanie folderu zdecydowanie warto zainwestować we współpracę z dobrym studiem graficznym lub agencją reklamową. Wówczas zapewnimy sobie nie tylko opiekę grafika, ale także copywritera, który stworzy treści i art directora, który zaplanuje wygląd tego nośnika reklamy pod kątem skuteczności marketingowej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry