Treść tworzona i publikowana przez markę na potrzeby kampanii marketingowej powinna być przede wszystkim jakościowa. Oznacza to kładzenie akcentu na wartość merytoryczną, unikalność oraz atrakcyjność językową i jednocześnie przystępność dla odbiorcy. Nie możemy natomiast zapominać, że w świecie cyfrowym coraz mniej osób poświęca swój czas na wnikliwe czytanie np. artykułów. Od lat obserwujemy zjawisko skanowania treści, które są konsumowane „po łebkach”. Nie ma co się na to obrażać – trzeba na to odpowiedzieć, dostarczając łatwo przyswajalną treść, której kluczowymi elementami są nagłówki. To one mogą przyciągnąć uwagę odbiorcy i przekonać go do zapoznania się np. z całym artykułem. Poznaj 10 najważniejszych zasad tworzenia dobrych nagłówków.
Zwięzłość
Nagłówki powinny być krótkie i treściwe. Warto nad nimi popracować, aby w maksymalnie kilku słowach przemycić kluczowe zagadnienia podejmowane w artykule.
Przejrzystość
Nagłówek musi być zrozumiały dla odbiorcy. Nie ma sensu silić się na tajemniczość – to nie literatura piękna, tu musimy od razu przekonać odbiorcę, że warto zapoznać się z treścią artykułu.
Precyzja
Unikamy pustych ogólników, skupiamy się na konkretach, możemy nawet zdradzić kilka ważnych informacji, jakie zostaną rozwinięte w dalszej części artykułu.
Emocjonalność
Używamy słów wywołujących pożądane emocje u odbiorcy, najlepiej ciekawość, ale może to być także niepokój czy wręcz wzburzenie – wszystko zależy od treści artykułu i celu jego publikacji.
Unikalność
Nie używaj w kółko tych samych, tylko lekko zmodyfikowanych nagłówków. Spróbuj stworzyć takie, których nie stosują inni autorzy – ten efekt można osiągnąć np. sięgając po terminy branżowe w artykułach specjalistycznych.
Obietnica korzyści
Nagłówek powinien przekonać odbiorcę, że przeczytanie całego artykułu mu się opłaci, ponieważ np. zyska wartościową wiedzę czy znajdzie rozwiązanie nurtującego go problemu. Pamiętaj natomiast, że obietnica złożona w nagłówku musi zostać spełniona!
Angażujące pytania
Sprawdzoną metodą uatrakcyjniania nagłówka jest stosowanie w nim formy pytającej. Zadaj odbiorcy pytanie, które może go zaangażować i zachęcić do przeczytania całej treści (np. „Czy wiesz, ile osób straciło pieniądze na giełdzie papierów wartościowych?”).
Użycie liczb
Liczby zawsze przyciągają uwagę i sprawiają, że artykuł od razu wydaje się być źródłem konkretnej wiedzy. Uwiarygadniają również wartość merytoryczną treści.
Walor SEO
Tworząc nagłówki artykułów publikowanych w Internecie nie możemy zapominać o podstawowych zasadach SEO, dzięki czemu treść będzie lepiej widoczna w wyszukiwarce. Zawsze warto dodać słowa kluczowe, natomiast wyłącznie w logiczny i poprawny stylistycznie sposób.
Testy
Warto testować różne warianty nagłówków, poprzez ich regularne podmienianie i sprawdzanie, która wersja generuje najwięcej wyświetleń artykułu.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.