Prowadzenie portalu tematycznego jest bardzo ciekawym pomysłem na osiąganie dodatkowych dochodów z reklam i publikowania treści sponsorowanych. Nie brakuje też wydawców, którzy od początku budują swoje portale z myślą o ich późniejszej sprzedaży. Czy to się opłaca? Wszystko oczywiście zależy od ceny, jaką uda się uzyskać. Co na nią wpływa? Tego dowiesz się z naszego poradnika.
Content, czyli cała zawartość portalu, ma największy wpływ na cenę, jaką zaproponuje potencjalny nabywca. To od treści, przede wszystkim jakości i liczby artykułów zależy, czy portal będzie się cieszyć zainteresowaniem inwestorów. Nikomu nie jest potrzebna strona, na której wyświetlają się tylko reklamy, a opublikowane teksty są słabe, krótkie i niezwiązane z tematyką portalu.
Dlatego chcąc w przyszłości sprzedać swój portal za jak najlepszą cenę, najpierw musisz trochę zainwestować w dobrą zawartość. Tworzenie tekstów jest czasochłonne i wymaga wiedzy na temat dostosowywania treści do potrzeb Internetu oraz oczekiwań czytelników. Autor lub autorzy powinni znać zasady pozycjonowania, dobrze władać językiem polskim, umieć wyszukiwać informacje i mieć podstawowy warsztat dziennikarski.
Jak pozyskać taki content? Możesz go tworzyć samodzielnie (co zajmie mnóstwo czasu) lub kupić. Na rynku nie brakuje agencji content marketingowych i copywriterów. Z pewnością najwygodniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z oferty kompleksowej, w ramach której inna firma zajmie się szeroko pojętym wydawaniem Twojego portalu, wypełni go wartościową treścią i zoptymalizuje ją pod kątem wymagań Google.
Nie chodzi wyłącznie o jej nazwę (choć oczywiście atrakcyjna domena generyczna znaczącą podniesie wartość portalu). Liczy się także historia domeny, jej postrzeganie przez Google i unikalność. O wiele większym zainteresowaniem potencjalnych inwestorów będzie się cieszyć portal zaparkowany pod domeną, która mocno wyróżnia się na rynku i idealnie wpisuje się w jakąś rozwijającą się niszę.
Im bardziej poszukiwana, tym lepiej. Nie powinno być dla Ciebie zaskoczeniem to, że portal specjalizujący się w jakiejś wyjątkowo wąskiej tematyce, nie osiągnie tak wysokiej ceny sprzedaży, jak portal ogólnotematyczny czy traktujący o rzeczach rozpalających wyobraźnię tysięcy internautów.
Każdy potencjalny kupiec poprosi Cię o udostępnienie mu statystyk portalu. Chodzi o określenie liczby realnych, unikalnych użytkowników, odsłon i średniego czasu spędzanego na stronie. Im lepsze wyniki przedstawisz, tym wyższą cenę możesz wynegocjować. Pamiętaj jednak, że dla inwestora liczy się też potencjał. Oznacza to, że portal, który osiągnął już szczyt swoich możliwości, nie będzie tak atrakcyjny, jak ten, który wciąż może się znacząco rozwinąć.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.