Data wpisu: 03.07.2023

Jak narzędzia AI mogą pomóc w realizacji strategii content marketingowej?

Content marketing jest w zasadzie niezbędnym elementem każdej kampanii marketingowej prowadzonej w Internecie. Tworzenie inspirujących, angażujących treści najlepiej jest powierzyć wyspecjalizowanej agencji, natomiast wiele firm woli zająć się tym obszarem we własnym zakresie. Tutaj spore wsparcie mogą stanowić coraz popularniejsze narzędzia AI. W naszym artykule podpowiadamy, do czego warto je wykorzystywać.

Research

Świetną funkcją AI jest błyskawiczne wyszukiwanie informacji potrzebnych do napisania artykułu. Sztuczna inteligencja w mgnieniu oka zrobi za Ciebie research i tym samym poda jak na tacy zestaw danych/inspiracji, które przydadzą się na etapie pisania. Pamiętaj tylko, aby nie ufać AI w ciemno – informacje, zawsze wymagają zweryfikowania.

Podsumowanie informacji, które chcemy zawrzeć w artykule

Jeśli planujesz napisać długi, wartościowy artykuł dosłownie przepełniony merytoryką, to możesz mieć problem z uporządkowaniem wszystkich informacji i podaniem ich czytelnikowi w zrozumiałej, atrakcyjnej formie.

W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy AI, która uporządkuje informacje od tych najważniejszych do pobocznych, zrobi krótkie podsumowanie tematu i tym samym da Ci gotowy konspekt pracy nad artykułem.

Generowanie tytułów i nagłówków

Często jest tak, że mamy świetny pomysł na artykuł, natomiast tracimy mnóstwo czasu na wymyślenie chwytliwego, trafnego i dobrze zoptymalizowanego pod kątem pozycjonowania tytułu, jak i poszczególnych śródtytułów. Narzędzia AI mogą w tym odciążyć, tym samym przyspieszając tworzenie artykułów i zwiększając częstotliwość publikacji.

Tworzenie list słów kluczowych

Choć słowa kluczowe nie powinny stanowić osi merytorycznych artykułów, to jednak warto z umiarem umieszczać je w treściach publikowanych na firmowej stronie www, również w ramach kampanii content marketingowej. Narzędzia AI mogą zaoszczędzić nam mnóstwo czasu poprzez generowanie całych list najbardziej trafnych słów kluczowych. 

Przestrzegamy natomiast przed pokusą generowania całych tekstów przez AI. Wiąże się to z ryzykiem opublikowania plagiatu na firmowej stronie www, jak również artykułu zawierającego poważne błędy merytoryczne. Na tym etapie całkowite zaufanie sztucznej inteligencji jest niewskazane.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry