Data wpisu: 14.02.2023

Budżet kampanii content marketingowej – jak go mądrze zbilansować?

Content marketing to jedna z najchętniej wybieranych strategii marketingowych. Marki chwalą ją sobie za bardzo dobry stosunek kosztu inwestycji do osiąganych rezultatów wizerunkowych. Content marketing jest stosunkowo niedrogi, dzięki czemu na działania w tym obszarze mogą sobie pozwolić również mniejsze przedsiębiorstwa. Dysponując niewielkim budżetem możesz liczyć na zbudowanie sensownej kampanii, o ile środki na nią zostaną prawidłowo zbilansowane. Kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.

Większą część budżetu przeznacz na treść

Niezależnie od tego, jak dużym budżetem na działania content marketingowe dysponujesz, jego większą część trzeba przeznaczyć na sam proces tworzenia treści. To na niej bazuje każda kampania. Mamy na myśli artykuły sponsorowane, artykuły na blog czy treści do mediów społecznościowych. Jakość tych tekstów ma decydujący wpływ na efektywność całej kampanii.

Proponowany udział w budżecie: 50 procent.

Nie oszczędzaj na obsłudze content marketingowej

Treści do kampanii content marketingowej najlepiej jest zamawiać w profesjonalnej agencji, która wie, jak je skonfigurować pod kątem zarówno wartości merytorycznej, jak i przyjazności wyszukiwarce Google.

Obsługa agencji marketingowej nie ogranicza się tylko do dostarczania artykułów, ale też ich publikacji. Ważne jest przy tym to, aby agencja od początku zaproponowała klarowny schemat tworzenia treści pod kątem stylu, częstotliwości publikacji oraz obszerności.

Proponowany udział w budżecie: 20-30 procent.

Część środków zostaw na dystrybucję treści

Elementem kampanii content marketingowej będzie tworzenie i dystrybuowanie artykułów sponsorowanych. W budżecie trzeba uwzględnić środki na zakup mediów zewnętrznych, czyli miejsca na portalach internetowych czy blogach obcych.

Proponowany udział w budżecie: 10-20 procent.

Nie zapomnij o przeredagowaniu już istniejących treści. To też kosztuje

Mając już różne treści na stronie internetowej promowanej marki pamiętaj, że prawdopodobnie trzeba będzie je dostosować do nowego sposobu komunikacji, zgodnego z założeniami kampanii content marketingowej. Chodzi o to, aby marka komunikowała się z odbiorcami w sposób spójny i na równym poziomie jakości. Konieczne może być zatem jednorazowe czy sukcesywne przeredagowywanie istniejących treści, aby te nie odstawały od tworzonych w ramach rozpoczętej kampanii.

Proponowany udział w budżecie: 10 procent.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry