Data wpisu: 07.07.2021

Jak zaoszczędzić na content marketingu? Najlepsze sposoby

Content marketing ma ten „feler”, że wymaga regularności. Jest to strategia marketingowa bazująca na ciągłym tworzeniu nowych treści – czy to na stronę internetową firmy, czy do mediów zewnętrznych. Nietrudno się więc domyślić, że stawiając na content trzeba przygotować się na minimum rok stałych wydatków. To odstrasza wiele firm, jednak istnieją sposoby na to, aby nieco zaoszczędzić na content marketingu. Te najlepsze zdradzamy w naszym poradniku.

Mniej, ale lepiej

Dobra kampania content marketingowa nie musi wcale wymagać tworzenia ogromnej liczby tekstów. Oczywiście, że jeśli Twoja firmowa strona www jest wypełniona kiepską treścią, to na dobry początek trzeba ją w całości zmienić. Dalsze kroki mogą i powinny zostać dopasowane do Twoich możliwości finansowych oraz celu, jaki chcesz osiągnąć.

Przykładowo: jeśli zamierzasz poprawić widoczność witryny w wyszukiwarce Google, to konieczne będzie prowadzenie bloga – algorytm lubi świeże, obszerne treści poradnikowe. Nie musisz jednak publikować np. artykułów tygodniowo.

Jeśli masz do dyspozycji np. 500 złotych miesięcznie, to dużo mądrzej będzie wykorzystać cały ten budżet na 2 porządne, długie artykuły na blog oraz dwa artykuły sponsorowane opublikowane na wartościowych portalach. W ten sposób utrzymasz budżet w ryzach, jednocześnie nie obniżając jakości kampanii content marketingowej.

Nawiąż stałą współpracę z rekomendowaną agencją

Największym problemem pojawiającym się w przypadku wielu kampanii content marketingowych jest marnotrawienie budżetu. To efekt tego, że firmy działają bez żadnego namysłu, podejmują decyzje ad hoc, część prac wykonują samodzielnie, a później zatrudniają specjalistów, by naprawili popełnione błędy.

Chcąc zaoszczędzić na content marketingu paradoksalnie mądrzej będzie od razu zainwestować w profesjonalną obsługę agencyjną. Eksperci wiedząc, jakim budżetem dysponuje klient, dopasują do tego zarys strategii. Korzystając z opieki jednej agencji i nawiązując z nią długofalową współpracę możesz również wynegocjować korzystniejsze stawki lub uzyskać jakiś gratis, np. publikację artykułu sponsorowanego na poczytnym portalu.

Działaj według planu

Najdroższe są te kampanie content marketingowe, nad którymi nikt do końca nie panuje. Tymczasem naprawdę niewiele firm decyduje się zainwestować w opracowanie szczegółowej strategii, która uwzględnia m.in. dostępny budżet, charakter marki, jej aktualną rozpoznawalność, jej dotychczasowe działania w obszarze content marketingu czy wreszcie kanały komunikacji, jakimi można dotrzeć do grupy docelowej marki.

Opracowanie takiej strategii jest zdecydowanie najlepszym sposobem na oszczędności na content marketingu, które nie będą wiązać się ze spadkiem jakości kontentu, a jedynie z optymalnym wykorzystaniem budżetu firmy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry