Portal internetowy może być bardzo dobrym źródłem dodatkowych dochodów lub świetnym zapleczem wizerunkowym dla firmy. O obu tych sukcesach można jednak zapomnieć, jeśli brakuje czytelników. Ich przyciągnięcie, a następnie utrzymanie, jest najtrudniejsze w prowadzeniu portalu. Nie da się tego zrobić bez wartościowego, ciekawego kontentu, czyli po prostu artykułów. Każdy, kto samodzielnie zarządza portalem, prędzej czy później stanie przed problemem braku weny. Jak sobie z tym poradzić i znajdywać dobre tematy artykułów na portal internetowy? O tym przeczytasz w naszym poradniku.
Tworzone teskty muszą przede wszystkim interesować naturalnych odbiorców portalu. Na pewno przed uruchomieniem serwisu określiłeś swoją grupę docelową. Jeśli jednak tego nie zrobiłeś, to posłuż się statystykami, np. z Google Analytics, by wiedzieć, kto właściwie odwiedza portal. Następnie stwórz listę kategorii tematów, które są w kręgu zainteresowań tych osób. Do każdej kategorii dodaj po 10-15 pomysłów na artykuły. W ten sposób zyskasz spore zaplecze tematów.
Każdy artykuł z czasem może wymagać odświeżenia, bo np. podane w nim dane są już nieaktualne, a postawione tezy okazały się nietrafione. Co jakiś czas wracaj do swoich (lub kupionych) tekstów i pomyśl, w jaki sposób można je zaktualizować. Badania Internetu wykazały, że dodanie w tytule artykułu słowa „Aktualizacja”, znacząco zwiększa tzw. „klikalność”, czyli po prostu zainteresowanie czytelników.
Dzielenie tekstów jest świetnym i bardzo sprytnym sposobem na brak weny. Jeśli podejmujesz jakiś naprawdę trudny, obszerny temat, to zamiast męczyć użytkowników koniecznością przeczytania np. 10 stron A4, podziel artykuł na kilka mniejszych. W tytule dodaj frazę „Część 1”, „Część 2”, „Część 3” itd. – to także znacząco zwiększa zainteresowanie tekstem.
Dzielenie artykułów nie tylko pozwala Ci poradzić sobie z brakiem weny i wypełnić portal wartościową treścią. To także sposób na zastosowanie linkowania wewnętrznego (odsyłania czytelników pomiędzy artykułami), co jest korzystne z punktu widzenia zarówno pozycjonowania, jak i UX.
Twój portal na pewno nie jest samotną wyspą na internetowym oceanie. Masz konkurencję, od której chcesz być lepszy. Podpatruj jej aktywność i jeśli znajdziesz artykuły, z których treścią ewidentnie się nie zgadzasz, nie wahaj się sięgnąć po publicystyczną polemikę. Odwołaj się do artykułu na innym portalu, wskaż zawarte w nim błędy i wyprostuj je. W ten sposób nie tylko możesz ściągnąć ruch z konkurencyjnego portalu, ale także zabłysnąć, jako ekspert.
Brak weny to standardowy problem wielu wydawców, szczególnie niekorzystających z usług zewnętrznej redakcji. Można sobie z tym poradzić, jednak w pewnym momencie i tak będziesz musiał podjąć decyzję o nawiązaniu współpracy z innymi copywriterami.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.