Portale internetowe, szczególnie te największą, są dziś realną konkurencją nie tylko dla gazet codziennych, ale także dla radia i telewizji. Poczytne strony notują miliony odsłon miesięcznie i setki tysięcy unikalnych użytkowników, co w oczywisty sposób przyciąga reklamodawców. Jeśli Ty także chcesz zareklamować swoją firmę na portalu internetowym, to staniesz przed dylematem: wybrać portal horyzontalny czy tematyczny? Poznaj najważniejsze wady i zalety obu rozwiązań.
Celem takich portali jest generowanie jak największej liczby odsłon, co przekłada się na wzrost liczby reklamodawców. Dlatego podejmowana tematyka jest bardzo szeroka i trafia w gust zdecydowanej większości użytkowników Internetu. Portale horyzontalne stosują także dodatkowe metody przyciągania czytelników, np. udostępniają darmowe adres e-mail. Przykładami takich portali są chociażby Onet, WP czy Interia.
Zalety reklamy na portalu horyzontalnym:
Wady reklamy na portalu horyzontalnym:
Portale tematyczne mają tę przewagę nad horyzontalnymi, że posiadają ściśle wyselekcjonowaną grupę czytelników. To olbrzymi atut dla reklamodawców, którzy kierują swoją ofertę do konkretnej grupy docelowej i nie chcą wydawać pieniędzy na promocję w gronie osób, które i tak nic od nich nie kupią (bo oferta ich nie interesuje). Efekt jest taki, że choć portale tematyczne nie mogą się równać z horyzontalnymi pod względem liczby użytkowników, to wygrywają ich „jakością”, czyli atrakcyjnością dla potencjalnych reklamodawców.
Zalety reklamy na portalu tematycznym:
Wady reklamy na portalu tematycznym:
Przytoczone argumenty powinny Ci pomóc w podjęciu najlepszej decyzji dla Twojej firmy. Bez względu na ostateczny wybór i tak wygrasz, bo reklama na portalu internetowym to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocji.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.