Data wpisu: 16.05.2017

Portal horyzontalny czy tematyczny? Na którym warto się zareklamować?

Portale internetowe, szczególnie te największą, są dziś realną konkurencją nie tylko dla gazet codziennych, ale także dla radia i telewizji. Poczytne strony notują miliony odsłon miesięcznie i setki tysięcy unikalnych użytkowników, co w oczywisty sposób przyciąga reklamodawców. Jeśli Ty także chcesz zareklamować swoją firmę na portalu internetowym, to staniesz przed dylematem: wybrać portal horyzontalny czy tematyczny? Poznaj najważniejsze wady i zalety obu rozwiązań.

Portal horyzontalny, czyli dla każdego coś miłego

Celem takich portali jest generowanie jak największej liczby odsłon, co przekłada się na wzrost liczby reklamodawców. Dlatego podejmowana tematyka jest bardzo szeroka i trafia w gust zdecydowanej większości użytkowników Internetu. Portale horyzontalne stosują także dodatkowe metody przyciągania czytelników, np. udostępniają darmowe adres e-mail. Przykładami takich portali są chociażby Onet, WP czy Interia.

Zalety reklamy na portalu horyzontalnym:

  • Większa szansa na to, że reklamę zobaczy dużo osób
  • Portale horyzontalne mają silną markę, która może uwiarygadniać markę reklamodawcy
  • Szerokie możliwości dla reklamodawców: banery, wideo, artykuły sponsorowane, akcje specjalne etc.

Wady reklamy na portalu horyzontalnym:

  • Bardzo wysoki koszt reklamy (przynajmniej na tych najpopularniejszych portalach)
  • Ogromna konkurencja w postaci innych reklam
  • Czytelnicy portali horyzontalnych często cierpią na tzw. ślepotę banerową, czyli zwyczajnie nie dostrzegają reklam

Portal tematyczny – reklama dobrze zaadresowana

Portale tematyczne mają tę przewagę nad horyzontalnymi, że posiadają ściśle wyselekcjonowaną grupę czytelników. To olbrzymi atut dla reklamodawców, którzy kierują swoją ofertę do konkretnej grupy docelowej i nie chcą wydawać pieniędzy na promocję w gronie osób, które i tak nic od nich nie kupią (bo oferta ich nie interesuje). Efekt jest taki, że choć portale tematyczne nie mogą się równać z horyzontalnymi pod względem liczby użytkowników, to wygrywają ich „jakością”, czyli atrakcyjnością dla potencjalnych reklamodawców.

Zalety reklamy na portalu tematycznym:

  • Reklama trafia do osób, które są nią naprawdę zainteresowane
  • Wyraźni niższy koszt reklamy, szczególnie w relacji do liczby pozyskanych klientów
  • Szerokie możliwości promocyjne, reklama wcale nie ogranicza się tylko do banerów

Wady reklamy na portalu tematycznym:

Przytoczone argumenty powinny Ci pomóc w podjęciu najlepszej decyzji dla Twojej firmy. Bez względu na ostateczny wybór i tak wygrasz, bo reklama na portalu internetowym to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocji.

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry