Data wpisu: 09.09.2016

AdWords, blog czy portal tematyczny – co wybrać do promocji firmy?

Skuteczne promowanie firmy nie jest dziś możliwe bez zainwestowania w zwiększenie jej zasięgu w wyszukiwarce. Klasyczne „pozycjonowanie”, choć wciąż trzyma się mocno, ma coraz mniejsze znaczenie. Dziś liczy się aktywność, czyli przekonanie robotów wyszukiwarki, że strona firmy jest godna polecenia internautom. Można to zrobić na skróty i wybrać AdWords. Można jednak postawić na długofalowe działania – blog lub portal tematyczny. Co wybrać? Podpowiadamy.

AdWords – dla chcących natychmiastowych efektów

Kampania linków sponsorowanych to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi szybkiego zwiększania zasięgu w wyszukiwarce. Schemat jest prosty: firma płaci Google za to, że link do jej strony wyświetla się przy zapytaniach internautów dotyczących w mniej lub bardziej precyzyjny sposób jej oferty.

Im więcej środków przeznaczymy na AdWords, tym więcej linków będzie wyświetlanych i tym większa szansa, że internauci będą w nie klikać. Efekt takich działań jest natychmiastowy, a jeśli kampania marketingowa została dobrze zaplanowana (odpowiednie słowa kluczowe + zasięg), to AdWords naprawdę przekłada się na znaczne zwiększenie zasięgu oferty.

Minusem tego rozwiązania jest fakt, że po zakończeniu kampanii wszystkie linki znikają z sieci. Firma nie zyskuje więc stałego zaplecza promocyjnego. Dlatego AdWords nie powinien być jedyną strategią działań w obrębie wyszukiwarki.

Blog firmowy – świetny sposób na zwiększenie liczby odwiedzin

Blog firmowy prowadzony na stronie www jest jednym z najlepszych sposobów na długotrwały wzrost popularności strony. Dzięki atrakcyjnym i wartościowym treściom witryna jest wysoko pozycjonowana przez Google, a to przekłada się na zwiększenie liczby odwiedzin. Blog może także służyć do budowania pozycji eksperckiej.

Prowadzenie bloga jest dziś koniecznością, jeśli firmie zależy na efektywnym i długofalowym zwiększeniu zasięgu w wyszukiwarce. Blog nie jest jednak narzędziem idealnym. Spora grupa klientów nie traktuje publikowanych na nim treści jako eksperckich. Aby dotrzeć do takich osób warto zainwestować w portal tematyczny.

Portal tematyczny – nieograniczony zasięg i wzrost zaufania do marki

Portal tematyczny w gruncie rzeczy łączy w sobie korzyści wynikające z kampanii AdWords (wzrost zasięgu w wyszukiwarce) i z prowadzenia bloga (budowanie pozycji eksperta, kontakt z potencjalnymi klientami). Z tą różnicą, że w dłuższej perspektywie mnoży te zyski wielokrotnie.

Portal wypełniony wartościową, fachową treścią zawsze przyciąga osoby zainteresowane daną branżą. Umożliwia firmie zbudowanie opiniotwórczej pozycji i pokazanie jej kompetencji. Portale internetowe cieszą się też największym zaufaniem internautów – większość osób wierzy publikowanym na nich treściom, co przekłada się na zaufanie do autora i w konsekwencji do firmy.

Dobrze napisane artykuły bardzo szybko poprawiają też pozycję portalu w wyszukiwarce, dzięki czemu firma nie musi inwestować dodatkowych środków w pozycjonowanie np. strony www – będzie korzystać z dużego ruchu na portalu.

Co w takim razie wybrać? Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie wszystkich tych działań i zapewnienie swojej firmie kompleksowej kampanii w wyszukiwarce. Jeśli jednak budżet na to nie pozwala, zdecydowanie najkorzystniejsze będzie zainwestowanie w portal tematyczny – jego posiadanie przynosi firmie długofalowe korzyści wizerunkowe, które we współczesnym biznesie są najważniejsze.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry