Zalety posiadania własnego portalu internetowego są oczywiste dla coraz większej grupy firm. Temat cieszy się sporym zainteresowaniem, ale większość przedsiębiorców po uzyskaniu wiedzy na temat kosztów uruchomienia profesjonalnego portalu rezygnuje z tego pomysłu. Warto jednak wiedzieć, że nie zawsze konieczne jest kompleksowe inwestowanie w brand i strukturę programistyczną. Na rynku nie brakuje ofert dzierżawienia portalu na dogodnych dla firmy warunkach. Podpowiadamy, które rozwiązanie jest lepsze – założenie własnego portalu czy skorzystanie z licencji.
Zacznijmy od konkretów. Uruchomienie zupełnie autorskiego portalu o dowolnej tematyce, dysponującego modułem ogłoszeń i reklam oraz rozbudowaną strukturą treści, wiąże się z kosztem nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. To przerazi zdecydowaną większość firm, które za te pieniądze mogą mieć nie tylko profesjonalną stronę internetową, ale także blog i jeszcze coś zostanie na inne działania marketingowe.
Warto jednak zastanowić się nad tym, co otrzymujemy za tę kwotę. Nie tylko bardzo dobrze wyglądający portal, ale także niezależność. Jeśli firma zainwestuje we własny portal, to sama będzie mogła ustalać kierunki jego rozwoju. To przedsiębiorca wybierze reklamodawców, będzie mieć wyłączny wpływ na treść artykułów i promocję strony. Własny portal, choć drogi w uruchomieniu, przekłada się też na większe korzyści wizerunkowe, ponieważ nie jest powtarzalny.
Atuty:
Wady:
Uruchomienie portalu firmowego na licencji dostawcy jest bardzo dobrym pomysłem w sytuacji, gdy firma nie chce się narażać na wysokie początkowe koszty lub nie jest pewna, czy ten kierunek promocji będzie dla niej odpowiedni. Na czym polega taka usługa?
Dostawca ma gotowy szablon portalu, który można delikatnie zmodyfikować, aby nadać mu indywidualnego charakteru i dopasować do tematyki. W zależności od oferty przedsiębiorca ponosi jedynie koszt utrzymania portalu czy wprowadzenia zmian graficznych. Im więcej niezależności chce otrzymać firma, tym droższa będzie to usługa.
Portal tematyczny można jednak mieć także za symboliczną opłatę (od 950 zł). W zamian dostawca usługi przejmuje część zysków z reklam i innych treści komercyjnych (np. artykułów sponsorowanych). Jest to szczególnie atrakcyjne rozwiązanie dla firm, którym zależy wyłącznie na osiągnięciu korzyści wizerunkowych.
Atuty:
Wady:
Jeśli firma chce wykorzystać portal w celu promowania swojej marki w branży, to spokojnie może wybrać opcję uruchomienia strony na licencji – będzie taniej i bezproblemowo. Jednak jeśli portal ma być kluczowym zapleczem wizerunkowym i reklamowym firmy, wówczas lepszym pomysłem będzie zainwestowanie w budowę serwisu od podstaw. Oba rozwiązania mają część wspólną – jest nią dobra, angażująca czytelników treść. Bez niej żaden portal nie osiągnie sukcesu w sieci.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.