Prowadzenie portalu internetowego to ciężki kawałek chleba. Konkurencja w praktycznie każdej branży jest ogromna, a to oznacza konieczność rozpychania się łokciami i inwestowania w działania marketingowe – mówimy tutaj o sporych kwotach. Na starcie pewnie brakuje Ci środków na reklamę, dlatego musisz poszukać innych sposobów na to, by portal nie umarł śmiercią naturalną po pierwszych kilku miesiącach działalności. Przygotowaliśmy dla Ciebie praktyczne porady, dzięki którym zwiększysz swoje szanse na sukces.
Bez tego nie masz co myśleć o stworzeniu portalu internetowego. Użytkownicy będą na nim szukać wyłącznie wysokiej jakości treści, a nie reklam czy czegokolwiek innego. Musisz zatem od początku inwestować tworzenie tesktów bardzo dobrej jakości, z których część powinna być pisana pod kątem oczekiwań grupy docelowej (czyli być podyktowana trendami obowiązującymi w wyszukiwarce Google).
Dobra treść broni się sama i z czasem zostanie doceniona także przez wyszukiwarkę, dzięki czemu portal zacznie się dobrze pozycjonować, a stąd już tylko krok do zyskania dużej grupy czytelników. Za czytelnikami idą natomiast reklamodawcy.
Pamiętaj więc, że w budowaniu portalu internetowego nie można iść na skróty. Zawsze zaczynamy od stworzenia atrakcyjnego i obszernego zaplecza treściowego, a dopiero później przechodzimy do tzw. monetyzacji treści.
Działania SEO są absolutnie niezbędne, aby móc myśleć o popularyzacji portalu. Częściowo pomoże Ci w tym dobra treść, ale trzeba również zainwestować w poprawę jej optymalizacji oraz zadbać o budowanie dobrego zaplecza linków – szczególnie prowadzących do portalu. To już zadanie dla agencji marketingowej, którą naprawdę warto zatrudnić, aby nie zagrzebać się w prowadzeniu prac, o których nie masz pojęcia.
Portal internetowy musi być atrakcyjny dla użytkowników nie tylko pod kątem zamieszczanej na nim treści, ale też formy jej prezentacji. Dlatego nie oszczędzaj na jakości layoutu. Stworzenie portalu zleć profesjonalnej agencji, a jeśli nie masz wystarczających środków, pomyśl nad uruchomieniem portalu na gotowym szablonie. Jest to dobry sposób na ograniczenie kosztów inwestycji.
Analityka internetowa to bardzo obszerny temat, jednak chcąc prowadzić popularny portal internetowy musisz się z tym zaznajomić. Z grubsza chodzi tutaj o ciągłe obserwowanie ruchu ściąganego na stronę. Dzięki temu dowiesz się, które treści cieszą się największą popularnością, w jaki sposób czytelnicy trafiają na portal i ile czasu poświęcają na jego wertowanie. To bezcenna wiedza, która posłuży Ci do rozwijania portalu w kierunku, jakiego oczekują użytkownicy.
Nie łudź się, że będzie łatwo. Budowanie poczytnego portalu to mozolne i długotrwałe zadanie. Musisz się na to przygotować. Nie podchodź do sprawy zbyt optymistycznie, bo w przeciwnym razie bardzo sie zawiedziesz.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.