Coraz więcej firm przekonuje się, że jedną z najskuteczniejszych form promowania się w Internecie jest publikowanie wartościowych treści. Dzięki nim nie tylko można ściągnąć ruch na stronę docelową, ale przede wszystkim zbudować ekspercką pozycję i zdobyć zaufanie do marki. Ważne jest jednak wybranie odpowiedniego miejsca dystrybucji takich treści. Można publikować artykuły sponsorowane na istniejących już portalach branżowych lub zainwestować we własny portal. Które rozwiązanie bardziej się opłaca?
Artykuły sponsorowane publikowane na portalach zewnętrznych są bardzo dobrym sposobem na szybkie zwiększenie zainteresowania marką czy produktem. Takie portale mają duży zasięg (często setki tysięcy odwiedzin miesięcznie), co gwarantuje dobrą widoczność artykułu i daje nadzieję na znaczne poprawienie rozpoznawalności marki/produktu.
Warto wiedzieć
Artykuł na głównej stronie poczytnego portalu można porównać do wyemitowania reklamy przed głównym wydaniem wiadomości w telewizji, oczywiście z zachowaniem proporcji.
Plusy:
Minusy:
Własny portal internetowy daje firmie znacznie większe możliwości w zakresie długofalowego kształtowania swojego wizerunku i promowania swoich usług czy produktów. To firma decyduje o kierunku rozwoju portalu, o częstotliwości publikacji, a co więcej – sama może zarabiać na popularności strony.
Plusy:
Minusy:
Decydującym kryterium wyboru jest więc odpowiedzenie sobie na pytanie, jak firma wyobraża sobie prowadzenie kampanii z wykorzystaniem wartościowych treści. Jeśli ma ona być długofalowa, to bez wątpienia lepszym rozwiązaniem będzie inwestycja we własny portal internetowy.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.