Data wpisu: 29.07.2016

Własny portal tematyczny czy publikowanie artykułów sponsorowanych – co bardziej się opłaca?

Coraz więcej firm przekonuje się, że jedną z najskuteczniejszych form promowania się w Internecie jest publikowanie wartościowych treści. Dzięki nim nie tylko można ściągnąć ruch na stronę docelową, ale przede wszystkim zbudować ekspercką pozycję i zdobyć zaufanie do marki. Ważne jest jednak wybranie odpowiedniego miejsca dystrybucji takich treści. Można publikować artykuły sponsorowane na istniejących już portalach branżowych lub zainwestować we własny portal. Które rozwiązanie bardziej się opłaca?

Krótka kampania? Wybierz artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane publikowane na portalach zewnętrznych są bardzo dobrym sposobem na szybkie zwiększenie zainteresowania marką czy produktem. Takie portale mają duży zasięg (często setki tysięcy odwiedzin miesięcznie), co gwarantuje dobrą widoczność artykułu i daje nadzieję na znaczne poprawienie rozpoznawalności marki/produktu.

Warto wiedzieć

Artykuł na głównej stronie poczytnego portalu można porównać do wyemitowania reklamy przed głównym wydaniem wiadomości w telewizji, oczywiście z zachowaniem proporcji.

Plusy:

  • Jednorazowy wydatek
  • Brak zobowiązań względem utrzymania portalu
  • Duży zasięg artykułu
  • Możliwość zamówienia serii publikacji i obniżenia ceny
  • Możliwość zamówienia usługi kompleksowej wraz z napisaniem artykułu przed redaktora lub copywritera

Minusy:

  • Regularne publikowanie artykułów sponsorowanych jest sporym obciążeniem dla budżetu
  • Artykuł pracuje na rozpoznawalność marki, ale też daje korzyści portalowi
  • Zerowy wpływ na rozwój portalu
  • Ograniczenia w kwestii dodawania linków do treści

Długofalowe działania? Tylko własny portal

Własny portal internetowy daje firmie znacznie większe możliwości w zakresie długofalowego kształtowania swojego wizerunku i promowania swoich usług czy produktów. To firma decyduje o kierunku rozwoju portalu, o częstotliwości publikacji, a co więcej – sama może zarabiać na popularności strony.

Plusy:

  • Firma ma wyłączny wpływ na kształtowanie portalu
  • Firma sama wybiera, jakie treści pojawiają się na portalu i z jaką częstotliwością
  • Właściciel portalu może zarabiać na reklamach, wpisach sponsorowanych, wizytówkach innych firm
  • W dłuższej perspektywie własny portal jest tańszy niż kupowanie miejsca na zewnętrznych stronach

Minusy:

  • Konieczność utrzymania portalu
  • Portal na początku nie ma zasięgu, trzeba go sukcesywnie zbudować dobrymi treściami
  • Firma musi we własnym zakresie zadbać o publikacje lub wynająć redaktora/copywritera
  • Firma sama odpowiada za wszelkie awarie

Decydującym kryterium wyboru jest więc odpowiedzenie sobie na pytanie, jak firma wyobraża sobie prowadzenie kampanii z wykorzystaniem wartościowych treści. Jeśli ma ona być długofalowa, to bez wątpienia lepszym rozwiązaniem będzie inwestycja we własny portal internetowy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry