W czym możemy pomóc?

Wybór miejsca publikacji content marketingowych

Pytanie klienta: Jak wybierać miejsca publikacji dla artykułów content marketingowych?


Kluczowe miejsca publikacji to:

  • I. Blog firmowy
  • II. Portal tematyczny (należący do firmy)
  • III. Zewnętrzne portale i blogi.


Jak wybrać miejsca publikacji dla zewnętrznych portali i blogów?


1. Parametr prawdy Ci nie powie


Wybierając miejsce publikacji nie kieruj się jedynie parametrami DR, DA, TrustFlow czy innymi tego typu - możesz brać te parametry pod uwagę, ale nie jako kluczowe.

Pamiętaj, iż są parametry oceniane przez narzędzia ich twórców, więc wysokie parametry wcale nie oznaczają, że witryna jest mocna w SEO. Twórcy tych narzędzi nie wiedzą jak dokładnie działa algorytm Google. Ponadto wiele z tych parametrów można sztucznie zawyżyć.
 

2. Jakość witryny


Oceń jakość strony kierując się np.: takimi elementami jak:

  • Wygląd strony oraz logo (spam-witryny przykładają do tego elementu mniejszą wagę).
     
  • Ilość własnych autorskich publikacji (uwaga, spam-wydawcy stosują różne sztuczki np.: kopiowanie treści z innych witryn, publikacja materiałów przesyłanych przez urzędy i instytucje, itp.)
     
  • Czy strona jest responsywna?
     
  • Czy strona posiada SSL?
     
  • Czy na stronie jest podany adres i dane kontaktowe redakcji / członków redakcji oraz czy są podane dane właściciela witryny w polityce prywatności i regulaminie?
     
  • Czy publikuje wszystkie treści - także te niezwiązane tematycznie z jego portalem?
     
  • Czy wydawca publikuje treści partnerskie słabej jakości, niepoprawne językowo (najczęściej dotyczy fraz, ale zdarza się i całych tekstach)
     
  • Czy wydawca publikuje artykuły na tematy kontrowersyjne /szkodliwe dla seo (np.: sex, hazard, używki, broń, itd.)


     

3. Sposób publikacji artykułów partnerskich przez wydawcę
 

  • Jak wydawca oznacza publikacje? W jaki sposób? (oznaczenie publikacji jest wymagane przez prawo, zalecamy formę materiałów partnerskich, materiałów powstałych przy współpracy z redakcją, informacji prasowych, itp.)
     
  • Czy wydawca publikuje artykuły w dziale oznaczonym np.: „Artykuł sponsorowane, partnerskie”, itd. (niedopuszczalna jest budowa linku: „nazwa_portalu.pl/artykuły_sponsorowane/twój_artykuł/”, itp.)
     
  • Czy publikacje pozostają na stałe – bez żadnych zmian (zmiana miejsca publikacji, oznaczenie jako „archiwalny”, zmiana parametrów linków, itp.)


     

4. Linki w artykułach
 

  • Czy wydawca dodaje do linków dodatkowe parametry? (sponsored, itd.)
     
  • Czy linki są nofollow?
     
  • Czy wydawca publikuje szkodliwe dla SEO linki? (sprawdź dostępne na witrynie publikacje partnerskie)
     
  • Czy linki pozostają na stałe – bez żadnych zmian.

 

Na podstawie zebranych informacji o wydawcy, rozwoju portalu, itp.: oceń czy portal zdoła się utrzymać przez najbliższe 5 lat :)

Materiał będzie uzupełniany.

 

 

 

Powiązane artykuły

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry