Pytanie klienta: Jak wybierać miejsca publikacji dla artykułów content marketingowych?
Kluczowe miejsca publikacji to:
- I. Blog firmowy
- II. Portal tematyczny (należący do firmy)
- III. Zewnętrzne portale i blogi.
Jak wybrać miejsca publikacji dla zewnętrznych portali i blogów?
1. Parametr prawdy Ci nie powie
Wybierając miejsce publikacji nie kieruj się jedynie parametrami DR, DA, TrustFlow czy innymi tego typu - możesz brać te parametry pod uwagę, ale nie jako kluczowe.
Pamiętaj, iż są parametry oceniane przez narzędzia ich twórców, więc wysokie parametry wcale nie oznaczają, że witryna jest mocna w SEO. Twórcy tych narzędzi nie wiedzą jak dokładnie działa algorytm Google. Ponadto wiele z tych parametrów można sztucznie zawyżyć.
2. Jakość witryny
Oceń jakość strony kierując się np.: takimi elementami jak:
- Wygląd strony oraz logo (spam-witryny przykładają do tego elementu mniejszą wagę).
- Ilość własnych autorskich publikacji (uwaga, spam-wydawcy stosują różne sztuczki np.: kopiowanie treści z innych witryn, publikacja materiałów przesyłanych przez urzędy i instytucje, itp.)
- Czy strona jest responsywna?
- Czy strona posiada SSL?
- Czy na stronie jest podany adres i dane kontaktowe redakcji / członków redakcji oraz czy są podane dane właściciela witryny w polityce prywatności i regulaminie?
- Czy publikuje wszystkie treści - także te niezwiązane tematycznie z jego portalem?
- Czy wydawca publikuje treści partnerskie słabej jakości, niepoprawne językowo (najczęściej dotyczy fraz, ale zdarza się i całych tekstach)
- Czy wydawca publikuje artykuły na tematy kontrowersyjne /szkodliwe dla seo (np.: sex, hazard, używki, broń, itd.)
3. Sposób publikacji artykułów partnerskich przez wydawcę
- Jak wydawca oznacza publikacje? W jaki sposób? (oznaczenie publikacji jest wymagane przez prawo, zalecamy formę materiałów partnerskich, materiałów powstałych przy współpracy z redakcją, informacji prasowych, itp.)
- Czy wydawca publikuje artykuły w dziale oznaczonym np.: „Artykuł sponsorowane, partnerskie”, itd. (niedopuszczalna jest budowa linku: „nazwa_portalu.pl/artykuły_sponsorowane/twój_artykuł/”, itp.)
- Czy publikacje pozostają na stałe – bez żadnych zmian (zmiana miejsca publikacji, oznaczenie jako „archiwalny”, zmiana parametrów linków, itp.)
4. Linki w artykułach
- Czy wydawca dodaje do linków dodatkowe parametry? (sponsored, itd.)
- Czy linki są nofollow?
- Czy wydawca publikuje szkodliwe dla SEO linki? (sprawdź dostępne na witrynie publikacje partnerskie)
- Czy linki pozostają na stałe – bez żadnych zmian.
Na podstawie zebranych informacji o wydawcy, rozwoju portalu, itp.: oceń czy portal zdoła się utrzymać przez najbliższe 5 lat :)
Materiał będzie uzupełniany.