Pytanie klienta: Jak wybierać miejsca publikacji dla artykułów content marketingowych?
Kluczowe miejsca publikacji to:
- I. Blog firmowy
- II. Portal tematyczny (należący do firmy)
- III. Zewnętrzne portale i blogi.
Jak wybrać miejsca publikacji dla zewnętrznych portali i blogów?
1. Parametr prawdy Ci nie powie
Wybierając miejsc publikacji nie kieruj się jedynie parametrami DR, DA, TrustFlow czy innymi tego typu (bierzemy te parametry pod uwagę, ale nie są one kluczowe / dominujące nad innymi parametrami. Musi być równowaga między wszystkimi parametrami). Są to narzędzia oceniające witrynę według twórców tych narzędzi, a wysokie parametry wcale nie oznaczają, że witryna jest mocna w SEO. Pamiętaj, że twórcy tych narzędzi nie wiedzą jak dokładnie działa algorytm Google. Ponadto wiele z tych parametrów można sztucznie zawyżyć. Publikacja artykułu na takiej witrynie ze sztucznie zawyżonymi parametrami może się okazać bardzo szkodliwa dla Twojego SEO!
2. Jakość witryny
Oceń jakość strony kierując się np.: takimi elementami jak:
- Wygląd strony oraz logo (spam-witryny przykładają do tego elementu mniejszą wagę).
- Ilość własnych autorskich publikacji (uwaga, spam-wydawcy stosują różne sztuczki np.: kopiowanie treści z innych witryn, publikacja materiałów przesyłanych przez urzędy i instytucje, itp.)
- Czy strona jest responsywna?
- Czy strona posiada SSL?
- Czy na stronie jest podany adres i dane kontaktowe redakcji / członków redakcji oraz czy są podane dane właściciela witryny w polityce prywatności i regulaminie?
- Czy publikuje wszystkie treści - także te niezwiązane tematycznie z jego portalem?
- Czy wydawca publikuje treści partnerskie słabej jakości, niepoprawne językowo (najczęściej dotyczy fraz, ale zdarza się i całych tekstach)
- Czy wydawca publikuje artykuły na tematy kontrowersyjne /szkodliwe dla seo (np.: sex, hazard, używki, broń, itd.)
3. Sposób publikacji artykułów partnerskich przez wydawcę
- Jak wydawca oznacza publikacje? W jaki sposób? (oznaczenie publikacji jest wymagane przez prawo, zalecamy formę materiałów partnerskich, materiałów powstałych przy współpracy z redakcją, itp.)
- Czy wydawca publikuje artykuły w dziale oznaczonym np.: „Artykuł sponsorowane, partnerskie”, itd. (niedopuszczalna jest budowa linku: „nazwa_portalu.pl/artykuły_sponsorowane/twój_artykuł/”, itp.)
- Czy publikacje pozostają na stałe – bez żadnych zmian (zmiana miejsca publikacji, oznaczenie jako „archiwalny”, zmiana parametrów linków, itp.)
4. Linki w artykułach
- A. Czy wydawca dodaje do linków dodatkowe parametry? (sponsored, itd.)
- B. Czy linki są nofollow?
- C. Czy wydawca publikuje szkodliwe dla SEO linki? (sprawdź dostępne na witrynie publikacje partnerskie)
- D. Czy linki pozostają na stałe – bez żadnych zmian.
Na podstawie zebranych informacji o wydawcy, rozwoju portalu, itp.: oceń czy portal zdoła się utrzymać przez najbliższe 5 lat :)
Materiał będzie uzupełniany.